Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förr i tiden skulle switch användas max var 3-4e vecka. Men på flaskan jag har nu står det att de ska behandlas en gång i veckan. Har innehållet ändrats? Olika rekommendationer beroende på vad det används för?
Jag har köpt från England är ett gäng som går ihop via en Eksemhästsida på Facebook..Hur får ni tag i Switch?
Hur får ni tag i Switch?
Det var ju udda.. Måste ha något med koncentrationen att göra då, alternative något hjälpämne I switchen?Det är ju exakt samma verksamma ämne som i ultrashield så förstår inte varför switch togs bort. Det står samma koncentration på min engelska flaska som på min väldigt gamla svenska. Någon som har en ny svensk flaska och kan kolla vad det står om dosering?
Använder den mot fästingar, vi har extremt mycket fästingar här i år. Enda som fungerar. Ultrashield är det massa annat skit i utöver Permethrin, gav hemska blisterskador.
När förbjöds det? Var det 2013? Då hade jag alltså en väldigt gammal flaska som jag gav bortJag hade kvar en flaska sen innan det förbjöds. Men en vän kommer köpa åt mig i Finland när tillfälle ges.
Det är ju exakt samma verksamma ämne som i ultrashield så förstår inte varför switch togs bort. Det står samma koncentration på min engelska flaska som på min väldigt gamla svenska. Någon som har en ny svensk flaska och kan kolla vad det står om dosering?
Använder den mot fästingar, vi har extremt mycket fästingar här i år. Enda som fungerar. Ultrashield är det massa annat skit i utöver Permethrin, gav hemska blisterskador.
Veterinärer som har licens får skriva ut SwitchHar för mig att Ultra Shield också skulle förbjudas, men de har nog helt enkelt fått förlängt tillstånd. Sen är det väl mindre permethrin i, effekten är ju upp till 2 veckor, jämfört med Switch 4-6 (?).
Tycker US är ok, men inte alls som Switch. Kanske borde beställa...
Men det är förbjudet att använda också va?
Ja det vet jag. Men all annan användning är väl förbjuden?Veterinärer som har licens får skriva ut Switch
Vad för annan användning?Ja det vet jag. Men all annan användning är väl förbjuden?
Om man tex har kvar gamla flaskor?Vad för annan användning?
DE har jag använt uppOm man tex har kvar gamla flaskor?
Annan användning än när veterinären skrivit ut det.Vad för annan användning?
Annan användning än när veterinären skrivit ut det. Sedan finns ju ett antal som tar in det från andra länder också..
Men som någon sade är det väldigt märkligt att ultra shield också innehåller permetrin då.
Det används ju i så gott som varje stall...