SWB Elitfölauktion -17

Det kändes nästan som att det var bäst att gå ut sist av varje sort? Att de som verkligen ville ha ett föl köpte lite dyrare då? Eller tänker jag fel?

Ja på en auktion väljer man ju bort möjligheten att påverka priset på sitt föl, utom då möjligheten att ropa hem upp till 40 tkr utan avgift. Men man väljer i stället möjligheten att sälja till Tullstorp, Lövsta, Segersta Equestrian/Mads H, Jeanna H, team Svanberg, Verbena, TNilshagen, svårklassryttare i Finland, USA mfl mfl som köpte de selekterade fölen i år. Dessa kunder köper för att de vet att fölen är selekterade och det finns många att välja på samlade. Inte så lätt att få den kundkategorien att komma hem till enskild uppfödare. De uppfödare jag träffade var så nöjda och arrangemanget var bättre än nånsin, hoppas det fortsätter att utvecklas!

Liknande trådar

Avel Nu är äntligen bilder och filmer på årets Elitföl ut på hemsidan http://swbelitfol.se/ Har ni någon favorit? Har inte hunnit titta...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 936
Senast: sona
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 968
Senast: gul_zebra
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama