Inatt vaknade jag av orolig hund. Upptäckte att hela nosen var svullen, ringde till djursjukhuset som tyckte jag skulle komma in. Ca 4.15 fick hon en kortisonspruta, sen fick vi åka hem. Nu är klockan snart 7, och kortisonet har inte dämpat nån svullnad, det har spridit sig! Nu är hon även svullen runt ögonen, uppe på huvudet, på bröstkorgen och sidorna av bröstkorgen. Hon är fortfarande orolig, har börjat klia sig något. Vill inte ligga still. Inga andningsproblem.
Är det någon som har erfarenhet av liknande? Hur lång tid tar det innan kortisonet börjar verka? Jag förstod det som att det kunde ta ganska lång tid innan svullnaden försvann, men att hon borde sluta svullna ganska fort. Jag får ju ringa igen om det inte ger med sig, frågan är hur länge jag ska avvakta?
Är det någon som har erfarenhet av liknande? Hur lång tid tar det innan kortisonet börjar verka? Jag förstod det som att det kunde ta ganska lång tid innan svullnaden försvann, men att hon borde sluta svullna ganska fort. Jag får ju ringa igen om det inte ger med sig, frågan är hur länge jag ska avvakta?