E

emmaas

Min häst har en svullnad på höger framben som inte riktigt vill gå ner.. Någon som har tips på hur man får svullnader att gå ner? Tror ni back on track lindor hjälper?

Hoppas på svar! ;)

Sv: Svullnad

Jag tror att en veterinär kanske kunde hjälpa! eller möjligen en mer detaljerad beskrivning av vad som har hänt.

Det är det vi inte vet då det hände i hagen, så han har förmodligen vrickat sej..

Har haft hovslagarn ute så det var ingen hovböld iallafall!

En svullnad är ett mkt diffust begrepp. Är det ett ödem? En blodutgjutning? Är det senorna som är svullna? Eller är det en galla i en led? Är det ett överben?

Beroende på typ av svullnad och orsak ska hästen behandlas på olika sätt. Det är inte direkt en sådan fråga som man kan få svar på på ett hästforum med andra hästägare, utan du bör istället vända dig till en veterinär. Benet måste undersökas för att rätt diagnos ska kunna ställas.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 041
Senast: jemeni
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 265
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka