Svullnad vad göra?

D

dodge

mitt vbl sto är lite svullen hö bak. Precis nedan för hasen på insidan.inte jätte svullen men dock svullen.Ser nästan ut som en galla.Är inte halt inte öm eller varm.Ska jag bara låta det vara och se om det går ner eller har ni nåt bra tips?

Sv: Svullnad vad göra?

Linda henne om nätterna med fleecebandage för att hämma svulnaden. Om det nu är en galla som du tror att det är så är det inge farligt utan benet bara vätskefylls när hästen inte rör på sid. Så fort den har börjat röra på sig så pummpas det bort då blodet börjat cirkuleraordentligt. och som sagt för att undvika svullnaden så mkt som möjligt linda med stallbandage om nätterna..

/ Manda

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: Fibusen
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 752
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar