Svullnad på magen

citron

Trådstartare
Mitt sto har fått en svullnad på magen i navelregionen.Den är nu större än min hand från handleden till fingertopparna och runt 2 cm tjock.Hon har natten till igår kliat sönder den mot insidan av bakkotorna så att det kom sårvätska ur.
Har ni varit med om något liknande?
Veterinären skulle komma och titta på imorgon men jag är hispig :crazy: eftersom svullnaden har blit dubbelt så stor på drygt tre timmar.
/Tesso

Sv: Svullnad på magen

Allergi kanske? jag kan ju bara gissa...
Skriv gärna när vet. kollat på henne.

Sv: Svullnad på magen

Vet hade aldrig sett något liknande,någonsin.Hon tyckte det var skumt.Så hon gav pållan en kortisonspruta mot klådan och socatylsalva att smörja på.Jag skulle också tvätta innan jag smörjde med nån bakteriedödande tvål(kommer inte ihåg namnet).Hon är redan nu efter nästan två dagar bättre :) så vad det var lär jag väl aldrig få veta.Allergiskt reaktion på nåt är väl ganska troligt.
/Tesso

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Lyan
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 548
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
11 627
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 276
Senast: fruxolisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka