svullnad på insidan av benet

L

Limen

ovanför kotan, det sitter på baksidan av benet. Svullnaden uppstod för några dagar sen pga av en tappsko. Svullnaden går ner vid rörelse men försvinner inte helt. Vad kan man göra själv? Kyla? Eller måste jag ringa till veterinär för en sån här sak? Tänkte avvakta någon dag men det har inte blivit bättre.

Vad kan det vara? Senskada?

Sv: svullnad på insidan av benet

Svårt och säga vad det kan vara..men kyla är för sent...48 första timmarna..använd liniment eller back on track om du har..blir det bättre vid ridning tvivlar jag på senskada..avvakta en vecka. Har det inte försvunnit då skulle jag kontakta vet.min häst blir oxå gallig fast i hela benet när hon trampar av sig skon. hon är så känslig i hoven..

Tack för svaret! Då låter jag bli att kyla. Har tyvärr inga back on track men jag ska försöka få tag i det. Jag har inte ridit hästen, däremot så har jag tagit en liten promenad för att se om hon haltade och då gick svullnaden ner lite.

Kan det vara lymfangit?

Det är nog inget att oroa sig för, om det blir bättre om några dagar. Är det halt?

Min häst blir ofta svullen och gallig vid tappskor. Det brukar gå ned med lite vila:)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 272
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 732
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka