Svullnad o feber???

Rebecka83

Trådstartare
:confused: min kompis har problem med sin häst... i går var hans ena framben svullet när hon kom på morronen men då han haft lite problem med senorna i det benet så funderade hon inte så mycket närmare... men han verkade ha problem med värmen....

när hon kom efter jobbet så var alla ben svullna på honom o han hade 40graders feber... hon ringde vet som kom ut o kollade honom o kunde inte säga va det var men gav penicilin... men ännu i dag var han svullen o hade över 40graders feber... låter inte bra... någon som har något förslag??? (har dock inte själv sett hästen utan detta är va hon berättat)

veterinären sa att om det var någont festingburet måste de gå minst en vecka? innan det syns i blodprov....
 
Sv: Svullnad o feber???

Jag har en häst som har fått liknande reaktioner, och vet sa tt det var en allergireaktion på något. Har den t.ex. precis blivit vaccinerad eller dyl. så kan det vara det... så var det med min iaf...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 039
Senast: cf234k
·
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 794
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 337
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp