Svullnad insida ben

Tuvalisan

Trådstartare
Min häst fick för några veckor sedan ett ganska stort men ytligt sår på utsidan av vänster fram, precis endanför knäet. Då han svullnade upp rejält så ringde jag vetrinär som kom ut och han klämde igenom men tyckte inte att såret var ngt allvarligt, senor o leder intakta och att det skulle läka fint.

Såret läkte bra men svullnaden på insidan under knäet är kvar, mer då han stått inne och mkt bättre då han har varit ute i hagen. Han har inte varit halt ngn gång men att inte svullnaden och värmen ger sej??? Vad kan det vara? Svullnaden kom ju i samband med sårskadan men nu är såret läkt... inre skada/inflammation?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773
Hästvård Läser så mycket skräckhistorier hela tiden, så nu undrar jag: Någon som haft ett sår på samma ställe som visat sig INTE vara senskada...
Svar
19
· Visningar
2 981
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
11 635
Senast: Görel
·
Hästvård I fredags släpptes min häst ihop med ett annat sto. De sparkade lite emot varandra så där som de kan göra när man släpper ihop dem. När...
Svar
6
· Visningar
1 197
Senast: Freeride
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka