svullnad efter spark

fundersam

Trådstartare
Min häst blev sparkad för 2 dagar sedan på vänster framben ca 15 cm ovanför knäet. Såret är fint. Ingen ömhet. Ingen feber. Ingen hälta. Men markant mjuk svullnad ca ökning på 2 cm i omkrets ovanför knäet. Min fråga är nu om Ni skulle rida eller avvakta tills svullnaden har lagt sig.

Sv: svullnad efter spark

De gånger de hänt min häst har jag promenerat med honom för hand de första dagarna för att få igång blodcirkulationen. Ridning brukar jag avvakta med tills svullnaden börjat gå ner.

Sv: svullnad efter spark

Idag har svullnaden blivit lite större och inte så mjuk. Mer öm än tidigare. Ingen hälta, skönt. Temp 38 normalt 37,4. Upp tidigt i morgon för att se om veterinären behöver komma.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 621
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 965
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej! För ca 3 månader sedan hittade jag min häst helt förstörd i hagen. Höger framben , ca 10-15 cm från knät mot bogen var det ett...
Svar
18
· Visningar
2 442
Senast: Ozi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka