Svullnad efter seminering???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pimmen
  • Startdatum Startdatum
P

Pimmen

I våras funderade jag mig för att betäcka mitt sto. I slutet på maj bestämde jag mig för att ge det ett försök så jag åkte iväg med henne till stationen. Men ultraljudet visade tyvärr att det inte hade tagit sig.Så jag var iväg med henne för ca 2 veckor sen igen för ett nytt försök. Men när hon kom hem från stationen upptäckte jag en svullnad, stor som en kiwi ungefär, precis framför naveln. En liknande svullnad märkte jag även när hon kom hem från seminstationen första gången!
Är detta något som jag ska oroa mig för:confused:? Detta är första gången för både mig och stoet :crazy:

Sv: Svullnad efter seminering???

Låter som ett insektsbett! Kan inte komma på något som kan ha med betäckning och göra.
När ska du dräktighetsundersöka nästa gång? Fråga veterinären på plats då om denna svullnad...

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 220
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 258
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka