Sv: Svullnad blir lite varm vid promenad
Ja, kände mig helt förstörd igår.. Gick med henne en kvart imorse, vågade inte gå mer, benet var svullet och varmt, dock något bättre efter att jag hade gått med henne.. Att det hänt något med skadan är ju ganska självklart, men hoppas iaf på att inte allt har gått upp..
Brukar han bli varm sådär? Min häst blir ju som sagt i princip aldrig varm om benen men nu är hon det i båda fram, vilket jag tycker verkar jättekonstigt.. Tanken har slagit mig att det hänt något med den andra senan också, hon är ju inte direkt svullen i benet men tycker det känns lite vattnigare än vanligt..
Ringde vet imorse och han kommer ut nu på förmiddagen, hoppas han har ultraljudet med sig! Glömde nämna det och han sa inget om det, men det är väl en självklarhet att de ultraljudar eller?
Back on track funderade jag på att köpa i början av skadan, men det är så ruskigt dyrt! Rådfrågade veterinär om lindning/paddar och denne hade typ ingen åsikt alls, sa jag kunde linda om jag ville, med vad som, typ stalllindor... Så jag körde på med oelastiska lindor och vanliga mjuka bomullspaddar.. Har även testat att låta henne stå inne utan att linda, men hon blir mer svullen av att inte lindas.. Back on track kanske man skulle investera i ändå, säg gärna till när du testat om du gör det..
Det är förresten en annan veterinär från samma veterinärstation som kommer ut idag, vet att han är bra, så det känns bra!