Svullna lymfknutor valp

Blueee

Trådstartare
I helgen blev min amstaffvalp på 5 månader akut sjuk och vi åkte till veterinären och han fick opereras. Under operationen upptäckte dom att hans lymfar var ovanligt stora, så dom har tagit prov och har skickat in på analys. Nu väntar vi på svar. Har googlat vad de kan vara, och kommer mest fram cancer.. Är livrädd. Någon som har erfarenhet av detta eller vet kanske vad de kan vara??

Monster har väldigt svullna lymfknutor av och till (mest på halsen men även på andra ställen), haft sedan han var i din hunds ålder ungefär (han är sex år nu). Jag hade också viss panik och var rädd för cancer, men veterinären sa att så länge det är lika på båda sidor (vilket det alltid är i hans fall) är det nog något annat - vilket det också var. Det är såklart ingen garanti för dig, men jag hoppas du kan dra några djupa andetag och vänta på svaret i alla fall. :)

Varför Monster har det så här vet jag inte, jag har aldrig fått något svar annat än att det inte var något farligt. Det kommer och går som sagt, och han verkar inte brydd av det.

Svullna lymfkörtlar kan enkelt betyda rejäl infektion i kroppen. Min sista shar-pei fick någon form av infektion, där lymfkörtlarna svullnade enormt - hon såg ut att massor med mjölk, då lymfknutorna i ljumsken blev så stora att bakre juvren "fylldes". Lika så på baksidan av låren blev dom rejält stora.
Vad som felades hittades aldrig och hela hunden gicks igenom (ultraljud av alla inre organ med tanke på rasen) - men hon blev frisk med rätt sorts antibiotika :)

I helgen blev min amstaffvalp på 5 månader akut sjuk och vi åkte till veterinären och han fick opereras. Under operationen upptäckte dom att hans lymfar var ovanligt stora, så dom har tagit prov och har skickat in på analys. Nu väntar vi på svar. Har googlat vad de kan vara, och kommer mest fram cancer.. Är livrädd. Någon som har erfarenhet av detta eller vet kanske vad de kan vara??
Får jag fråga vad valpen opererades för ? Det framgår inte av texten.

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 791
Senast: monster1
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 359
Senast: Milosari
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka