svullna körtlar igen... vad göra?

melvin

Trådstartare
min häst har ågetogen fått svullna körtlar bakom ganasherna, har gått i en ny hage att par dagar, som är full med fruset gräs, och då blir han så...Vad kan man ta sig till? Går ju inte att jobba honom när han är sån- kan inte böja på nackenpå ett avslappnat sätt, mkt tveksamt om det går att flytta honom till en annan hage...Tips på vad man kan göra åt det hela, finns det några mirakelkurer, eller är det bara skritt på lång tygel och vila som gäller tills grädet är nerbetat och svullnaden har lagt sig..? (stor hage, lär ta tid...:crazy:)...

Sv: svullna körtlar igen... vad göra?

Om min häst hade reagerat på det viset, hade jag nog inte låtit den gå på fruset gräs. Fruset gräs ökar även risken på fång, så mina hade inte fått gå där i vilket fall som helst.

Det första du bör göra är ju givetvis att undvika det som orsakar symptomen o i detta fallet frostgräset, sen när svullnaden lagt sig då kan du börja tänka på o rida igen

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 806
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 303
Senast: Roheryn
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 089
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 701
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka