Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
kyler ner dom. och undrar antagligen vem som busridit hästen på hårt underlag, låtit den vara inne i stallet alldelles för länge(kanske t o m i kombination med att just arbetat hårt och sen fått stå still), om foderstaten ändrats osv.
Funderar på om det är något som har ändrats i t ex foderstaten det senaste eller om hästen kanske har överansträngt sig. Sen kollar jag om svullnaden försvinner efter att hästen har rört på sig en stund i hagen (då kan det vara att blodcirkulationen har varit lite dålig bara). Om jag inte kommer på någon orsak till att hästen är svullen och det inte försvinner efter en stunds rörelse så drar jag nog slutsatsen att nåt kan vara fel och väljer då att antingen ringa och rådfråga veterinär direkt eller att avvakta och se om det försvinner på några dagar, beroende på hur allvarligt jag tycker att det verkar.
Hundavel & Ras Jag tror ju inte att man ska låsa sig vid att "bara" titta på antalet hundar som startar på officiella jaktprov. Nu är jag som sagt ny i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.