Svullna ben

steven

Trådstartare
Min häst hade svullna beh när jag kom till stallet imorse. Så hängig ut så jag tempade honom. Ingen feber jag försökte longera honom lite för att se om det fanns någon hälta. Ingen hälta men slö och trött. Jag ska naturligtvis höra med vet imorgon, undrar bara om någon upplevt något liknanade.

Hittade min häst på samma sätt fast ett ben svullnade åt gången, så först trodde jag lymfagit när det bara var ett ben.
Dagen efter alla fyra ben telefonstopltjocka, feber och hängig.
Veterinären trodde på något virus, tog blodprover men fick inga svar där heller. Vet fortfarande inte varför han fick det. Virus tror jag inte det var då han inte hade träffat andra nya hästar på väldigt länge.
Jag misstänker att det var något han ätit men fanns inga svar på blodprovera.
Det försvann på några dagar, men det kan ju vara bra att låta veterinären titta på hästen.

Exakt som du beskriver har förloppet varit på min också. Vi får se vad vet säger, hoppas ju nästan att de hittar något.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 568
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 081
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar