svullet vid igångsättning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Winx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 803
W

Winx

hej!
ponnyn har varit halt sedan slutet av sept. pga trolig vrickning och därav kotsenskideimflamation. Nu är han äntligen nästan bra! Då till min fråga. Han får numera gå i en lite störe hage (tidigare bara gått i ruta) och börjas skrittas så smått, 10-15 min/dag(allt på rek. av vet.) Nu har han blivit lite varm å svullen i sitt onda ben :crazy: Hörde av några i stallet att de kan bli de när de sätts igång igen efter hälta? Vill gärna veta om någon har nån erfarenhet av detta!
Tack för svar

Sv: svullet vid igångsättning?

Jag har (peppar, peppar) aldrig haft nån halt häst, så kan tyvärr inte bidra med någon erfarenhet. Men rent spontant tycker jag inte det låter så bra med svullnad och värme. Jag hade ringt min veterinär och frågat. Hoppas det inte är nåt allvarligt.

Sv: svullet vid igångsättning?

Ja jag börjar få en mindre bra känsla i magen.. Ska ringa vet. i morgon om han inte ser bättre ut idag.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
8 921
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min häst har fått en griffelbenfraktur som upptäcktes av en slump. Det dåg bra ut och den hade läkt ihop bra så ingen op krävdes 😊 Det...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: Elise4321
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 275
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10