Svullet ben

Celestan

Trådstartare
Min häst har varit svullen vänster fram, under knät och 10 cm ner, känns som det är runt senan.
Hon är lite varm, men har inte varit halt.
Haft det så här i snart 3 veckor ungefär.
I och med att hon inte varit halt så har jag väntat lite med att ringa veterinären, har promenerat henne lite och lindat henne på natten.
Men blir liksom ingen skillnad.
Har tänkt att hon säkert sträckt sig i hagen, men borde det inte blivit lite bättre nu?
Någon som har förslag på vad man kan göra?

(Ska ringa och prata med veterinären imorgon, men tänkte om ni har något förslag på nått jag kan göra idag)

Sv: Svullet ben

Idag kan du inte göra mer än att vänta på veterinär och ultraljud.
De är ofta ohalta vid senskador, hade ringt veterinären får två veckor sen om det varit min häst.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 730
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 793
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka