Svullet ben

Celestan

Trådstartare
Min häst har varit svullen vänster fram, under knät och 10 cm ner, känns som det är runt senan.
Hon är lite varm, men har inte varit halt.
Haft det så här i snart 3 veckor ungefär.
I och med att hon inte varit halt så har jag väntat lite med att ringa veterinären, har promenerat henne lite och lindat henne på natten.
Men blir liksom ingen skillnad.
Har tänkt att hon säkert sträckt sig i hagen, men borde det inte blivit lite bättre nu?
Någon som har förslag på vad man kan göra?

(Ska ringa och prata med veterinären imorgon, men tänkte om ni har något förslag på nått jag kan göra idag)

Sv: Svullet ben

Idag kan du inte göra mer än att vänta på veterinär och ultraljud.
De är ofta ohalta vid senskador, hade ringt veterinären får två veckor sen om det varit min häst.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 942
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 204
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 954
Senast: MayGrace
·
Hundhälsa Har haft många valpar men aldrig någon som haltat peppar peppar. Har nu en tio veckors jaktlabbe. Hon lekte med storasyrran, båda...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur