Mysaan
Trådstartare
I går när jag kom till stallet så var ena bakbenet svullet på pålle. Han var inte så jättepigg på att gå in trots regnet. Hur som fick jag in honom och han hade knappt markering på benet. Benet är inte varmt eller så. När jag skulle kratas hovarna så upptäcker jag på samma hov ett konstigt "hål". Precis där skon är öppen om man säger så ser det ut som att yttersta skitet av hud/vävnad har försvunnit och det är två hål där. Han blöder inte och har inte gjort det heller och det är ny vävnad under.
När jag skulle krats andra bakhoven så var han klart irreterad och ville inte lägga hela vikten på andra bakbenet. Just detta bakben har varit lite snett inåt hela tiden men i går var de rejält snett. När vi skulle gå tillbaks till hagen så vek sig nästan benet och jag blev klart orolig. Någon som vet vad detta kan vara? Försöker få tag i vet. men det är inte lätt. Så gärna lite funderingar från er. Behöver jag öht ta ut veterinären eller vad tror ni???
När jag skulle krats andra bakhoven så var han klart irreterad och ville inte lägga hela vikten på andra bakbenet. Just detta bakben har varit lite snett inåt hela tiden men i går var de rejält snett. När vi skulle gå tillbaks till hagen så vek sig nästan benet och jag blev klart orolig. Någon som vet vad detta kan vara? Försöker få tag i vet. men det är inte lätt. Så gärna lite funderingar från er. Behöver jag öht ta ut veterinären eller vad tror ni???