Svullen vid ögat IDAG

C

CarolineNSV

Idag var han "svullen", eller egentligen inte, men det "hängde" under ögonlocken, eller vad man ska säga, det såg irriterat ut! Jag blev såklart jätte orolig.
Brukar ALLTID ha flughuva, men nu har det banne mig regnat järnet o inte funnits behov... förutom idag verkar det som.

Jag tog in honom och det tyckes bli något bättre, kan det vara insekter? eller jag tänkte på att det fanns en del typ tistlar, bränesler som inte var där idag längre... kan det va dem?

Jag kollade försiktigt om jag såg någonting som satt fast i ögat. Men nope, inte vad jag kunde se. Om det nu inte sitter lääängre in... :(

Men om jag får tro, kan det nog vara tistlarna och insekterna, han har varit väldigt känslig. om jag inte haft på luvan en stund, så rinner det.

Ska jag kunna sova inatt? :cry:

Sv: Svullen vid ögat IDAG

Sådär som du berksiver, att undre ögonlocket hänger lite och är lite svullet, brukar det bli när ögat är irriterat av flugor. Jag brukar bara torka lite runt ögat om det vätskat sig, och sen på med flughuva.
Om det inte ger med sig använder jag en ögonsalva, antingen Bisolvon eller någon annan jag inte minns namnet på.
Men du kan sova gott inatt ;)

Sv: Svullen vid ögat IDAG

Min ena pålle blir också lite svullen och rinnig om ögonen när jag inte har flugmössa på. Men när jag tagit in honom och tvättat rent lite brukar det bli bättre.

Liknande trådar

Hundhälsa Tänkte höra om någon hade lite erfarenheter att dela med sig av. Innan jag fortsätter, jag har sökt jourhavande distriktsveterinär i...
Svar
11
· Visningar
12 364
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 702
Senast: Karminnie
·
M
Hästvård Idag när jag tog in min kuse så såg jag att på hans ena öga var det som en grå/blå hinna över hela ögat. Det rinner lite ur det och...
Svar
5
· Visningar
2 120
Senast: cowsense
·
J
Hästvård Vad kan vara fel på min 1,5-åring? Har analyserat in absurdum, letat möjliga och omöjliga orsaker, sammanhang och förklaringar. Men...
Svar
6
· Visningar
1 236
Senast: Jossan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka