Svullen snopp!

Linda.B

Trådstartare
I går när jag ställde ut min islänning på gången vädrade han snoppen, när jag satte mig på huk för att borsta benen såg jag att han var lite svullen på snopptoppen och att en stor död broms satt fast där - som jag fick pilla bort.

Han hade inte ont, bara att han vart lite svullen. Är det något som kan vara farligt? Får kolla honom i eftermiddag. //Linda

Sv: Svullen snopp!

Har hänt min kuse med. Ingen fara sålänge det inte blir ngn infektion eller så. Håll ett öga på det bara. Du behöver inte slita ut den varje dag och titta men försök att slänga ett öga när han ändå vädrar.

Jag skulle nog kleta på lite salva mest för min egen skull :D samt för att hålla bromsarna borta från skapet. Fyra Ess Hästsalva är både bra på sår och är inte poppis hos insekter. Så jag kletar på det dagligen på kusens ömtåligare delar som skap och andra ställen med tunn hud där de gärna sätter sig.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 892
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
2 013
Senast: Bowman
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 543
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka