svullen runt snoppen...

C

camillan

Min häst har åxå kletig gegga runt snoppen som luktar illa, och nu har han blivit svullen runt om i självaste "fodralet", nu hör det till att jag aldrig har fått komma till alls att tvätta han där, han knäar sig själv i magen (och mig på armen), har ni ngt tips om hur man kan smyga sig dit med svampen? :confused:

Sv: svullen runt snoppen...

Jag tror inte du kommer åt nog bra med en svamp om inte hästen självmant släpper ner snoppen. Hade själv en valack som fick infektioner i skapet, speciellt när det var geggigt ute och det sprätte upp lera i skapet. Vi fick ta ut vet som gav plegacil så kusen släppte ner snoppen, det rengjordes ordentligt och så fick jag plastsprutor med salva som skulle sprutas så långt in som möjligt i skapet och sen "masseras" så det fördelade sig inne i "påsen".

Med den behandlingen blev kusen bra på 3-4 dagar. :)

tack och lov att man har ett sto.... :smirk:

Ett bra tips är att ge hästen guldris några dagar. Det får min valack om han blir svullen, och då försvinner det inom 1-2 dagar.

Vart får man tag på sånt? Min hästs massör rekommenderade det då pållen har lite problem med kisseriet, men hon hade själv slut...

Finns en sida som heter Örtagården, minns inte adressen nu men du kan googla. Snabb leverans och bra pris. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i en ond spiral där jag har ett sug hela tiden. Mitt problem har ju varit anorexi men helt plötsligt har jag upptäckt att...
2
Svar
30
· Visningar
4 175
Senast: Qelina
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 659
Senast: AlmostEasy
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 581
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka