Svullen i frambenet

josefine_

Trådstartare
hej jag har en ponny på 22 år som ibland blir lite svullen om sina framben när hon stått inne i boxen och sen försvinner det när jag rider. det har aldrig varit varmt eller så utan det är bara lite svullet. någon som känner igen sig och vad gör ni ? hur rider ni osv kan man rida som vanligt ? :)

Sv: Svullen i frambenet

Försök ge hästen så mycket möjligheter till att röra på sig som möjligt, tex. så mycket hagvistelse som den kan få, promenera den för hand så ofta du kan om den står inne osv. Tex. så kan du ju rida på förmiddagen och sedan promenera den på kvällen ifall hagvistelsen är kort :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: jennylu
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 066
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare