Svullen efter ramlat i stallgången!

L

Linn3a

Hejsan.

Min häst ramlade i måndas i stallgången. Jag vet att han slog till bakbenet men han ömma inte eller så.

dagen efter skrittade jag bara, ingen värme inte nån svullnad osv.

nästa dag red jag lite mer normalt och sen nästa morgon var benet jätte svullet och det är preecis som han har fått en brännskada på det, jag känner en väldigt tunn men lång skorpa på benet.

vad ska ja göra? kan detta vara allvarligt??:eek:

Sv: Svullen efter ramlat i stallgången!

hade min häst trillat hade jag nog inte ridit på ett par dagar, och när jag hade börjat rida igen så hade jag nog bara skrittat ett par dagar, jag vill alltid vara på den säkra sidan!
Man hade jag varit du nu så hade jag avvaktat lite med ridningen, och låtit han gå i hagen och gosa med han! testa å skritta på honom om en vecka och uppstår samma problem då som nu hade jag ringt veterinär.

Det finns en liten risk att din häst har fått lymfangit i ock med att du nu hittat ett sår. Har du kollat tempen på honom?

Antagligen har han fått något liknande vad vi kallar 'lårkaka'. Låt honom vila och kontrollera så det inte blir värre eller att han verkar halt.

Hejsan.

Ja han har ingen feber.

Han går i grushage nu eftersom han e svullen med han busar och är pigg

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 233
Senast: Hedwig
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 592
Hästvård min häst har sedan 1 mån tillbaka varit varm och svullen till och från i sitt vänstra framben. Han hade blivit ensam i hagen varpå han...
Svar
5
· Visningar
2 310
Hästvård I förrgår var en av hästarna väldigt halt i ett bakben. Ville inte stödja på benet och kraftigt halt i skritt. Ringde till veterinären...
Svar
1
· Visningar
1 445
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka