Svinten????

ika77

Trådstartare
Det fanns ju en borkfärgad kallblods-valack som ofta var med i travsammanhang på TV.
Han sopade gatan med de flesta andra kallbloden och hade en utstrålning utan dess like??
Var har pärlan tagit vägen? Misstänker att han har gick i pension från travet eller blev han skadad? :confused: :confused:
Om det är någon som har en bra bild på honom får ni jättegärna lägga ut den här!!

Minns inte vad som hände med honom, men det finns ingen ägareuppgift iaf :confused:
Han kanske har sprungit längs det sista upploppet :(

Svinten var född i slutet av 70 talet och var mörkbrun!

Men då måste det ha funnits en till efter honom.. :confused: För det kan väl inte vara samma häst jag såg på TV runt-95/96 ???
Och den jag såg var inte mörkbrun.. det är jag säker på Och han HETTE Svinten!!
*märkligt*

Men när man söker på ATG så kommer det bara fram en Svinten!Har det funnits fler så får man välja födelseår.Och det finns ingen Svinten efter "riktiga" Svinten.

Men kan en häst vara så gammal och gå på travet. ??
Iof sig så vet jag att de sa att han hade ju "några år på nacken".. Men ändå... Och han var en häst med en mycket annorlunda färg. Kanske han ändå klassades som mörkbrun... :confused: :confused:

Nej han har slutat springa för många år sen men han finns fortfarande registrerad.
Det kan inte va honom du menar om det är relativt nyligen du sett "honom"OK!?

Nä, han hette Svinten.. det vet jag.. Men det kanske var runt typ ..säg -93 jag såg om honom på TV. Och han vann typ det mesta han ställde upp i. En KLAR favorit!
Äh, jag vet inte..Nevermind!"

Då kan han ha sprungit 93 men borkfärgad blir han aldrig!

Svinten var en mörkbrun häst som Kenneth Karlsson på Solänget hade.

Du kanske såg honom vintertid, han tävlade alltid klippt och fick då en ljusgrå älgaktig färg, tillsammans med sitt mörka huvud och mörka ben. Kan det varit så?

Svinten tävlade tills han föll frö ålderstrecket har jag för mig, dvs till 15 år.

Nä, antagligen så var det det att han var klippt då som gjorde hans färg. För han var som du säger gråaktig med skillnader på huvudet och benen.. :)
Och trots allt så är det 11 år sen jag såg honom ungefär så inte så konstigt kanske att det är lite luddigt.. ;)
Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt i alla fall.
Då är det ju han då!!

Ja, men då kan det ju stämma ganska bra att jag såg honom runt -93..
Herregud, jag trodde inte det var såå längesen!!!
Jaja, så kan det vara!! :rofl:

Det var inte så länge sedan jag läste en artikel om honom. Han går och myser som pensionär. Kommer inte ihåg vart men det måste gå att söka på internet.

Sv: Svinten????

Verkligen en jätte gammal tråd.... Men jag kom just nu ikväll att tänka på Svinten. Letade upp lite bilder och hittade ett gammalt klipp på youtube!

Han stod i samma stall som jag hade min häst för flera år sedan. En underbar herre med stort hjärta!! Han var favoriten då jag hade med honom på hästskötarkurser!! Han är en häst man verkligen saknar!!

Han fick tyvärr vandra vidare till som eviga gröna 2004. Han började bli blind och njöt inte av livet längre.. :)

Men en under bar häst som man inte kan annat än få ett leende på läpparna när man tänker på honom!! :)

// Sandra

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 377
Senast: Magiana
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 411
Senast: pews1972
·
Trav Vi har precis börjat motionera hästarna från en speedcart och QH sele. Jag testade att köra lite trav i gymnasiet och nu när jag testat...
Svar
1
· Visningar
2 638
Senast: Onecorner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska jag rida het häst
  • Uppdateringstråd #2