svider kopparsulfat??

S

sinner

har någon som har använt kopparsulfat som flytande "vatten" upptäckt att hästarna har reagerat? jag börjar tro att det gör ont på dom.. :confused:

Sv: svider kopparsulfat??

Det kan svida på känslig hud och om de har sår.. Jag har fått på fingrarna ibland och om jag har lite trasiga nagelband så svider det. Det är dessutom kraftigt uttorkande. Vart på hästen använder du det? (antar iofs att du har det på hovarnas undersida)

Mvh

givetvis under hovarna!! bråkar och sliter mitt hår över denna eviga röta, både i stråle och bärrand...har provat det mesta, och nu övergått till kopparsulfat i hopp om att det funkar.. men som sagt, det verkar ju göra ont på dom...suck..

jo, jag vet alla föreskrifter och allt sådant, jag har läst på. men eftersom jag börjar bli desperat så gav jag mig på detta ändå.. man använder det till klövbad åt kor för att förebygga och behandla klövröta, och tja, röta är ju röta..

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: Liten
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 870
Senast: Sel
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 271
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka