Svidande Tunga.

trevligtjej86

Trådstartare
Hej.

Nu kommer jag med mina konstigheter igen. Men nått är ju fel.
Antagligen håller jag bara på att bli sjuk eller nått men tänkte ändå höra mig för lite.

Jo min tunga svider och typ bränner som man bränt sig när man ätit nått. Men det har jag inte. Det började lite lätt igår. Men nyligen blev det värre.
Ser även att min tunga har fått vita fläckar typ som inte går bort.
Gissar på nån form av inflammation men kan behöva bli lite klokare.

Så vad tror ni?
 
Det kan vara afte men om det inte är bättre imorgon skulle jag fundera på att ringa vårdcentralen om jag var dig. Är det svamp finns det medicin som fungerar snabbt, är det afte finns det preparat som lindrar.

Både svamp och afte kan bero på andra sjukdomar så det är därför ett samtal med vårdcentralen kan vara bra :)
 
Okej så får jag se om det blir nått bättre tills imorn annars kontaktar jag läkare.
Afte tror jag inte på ser inte ut så efter jag googlat.
 
Det finns något som heter Burning Mouth Disorder (?)
Det kanske är något att googla på?
Annars gissar jag på afte.
 
@trevligtjej86: Det var därför jag sa att vårdcentralen kan vara en bra idé eftersom du inte haft det förut, det finns sjukdomar som kan bidra till att man får svamp.

Tar man kortisonspray mot astma är det lätt att man får svamp, det är därför man ska skölja munnen efter man tagit det. En del andra mediciner tar ner ens immunförsvar också så det är lättare att få svampinfektioner. Jag får regelbundet svamp pga mina mediciner och har haft afte pga min sjukdom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 558
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 192
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp