Kanske lönt att prova
Fast vad skulle jag vara allergisk mot? Det kommer som sagt väldigt oregelbundet och i vilken situation som helst..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske lönt att prova
Vad som helst? Om du har atopisk hy så kan du ju reagera på nästan vad som helst.Fast vad skulle jag vara allergisk mot? Det kommer som sagt väldigt oregelbundet och i vilken situation som helst..
Jobbigt@Asko Jo jag fick lecrolyn på recept. Hjälpte ingenting, möjligen precis när jag droppat i men sen var besvären tillbaka igen. Läkaren säger att jag måste ta dropparna, annars hjälper de inte![]()
Vad som helst? Om du har atopisk hy så kan du ju reagera på nästan vad som helst.
Ja, genom att äta en allergimedicin i några veckor.Fast eksemen försvann när jag fick b-vitamintillskott . Och det känns väldigt långsökt att jag skulle vara allergisk ibland.
@Asko jag har försökt. Och försökt. Men läkaren säger bara att jag ska droppa. Att det inte hjälper verkar mindre viktigt..
Håller med om att allergi borde gå att kolla upp på något sätt
Fast allergiska reaktioner kan ploppa upp ibland när immunförsvaret är överbelastat eller sänkt.Fast eksemen försvann när jag fick b-vitamintillskott . Och det känns väldigt långsökt att jag skulle vara allergisk ibland.
@Asko jag har försökt. Och försökt. Men läkaren säger bara att jag ska droppa. Att det inte hjälper verkar mindre viktigt..
Det går inte att fråga om en tidsbegränsning?Fast eksemen försvann när jag fick b-vitamintillskott . Och det känns väldigt långsökt att jag skulle vara allergisk ibland.
Fast allergiska reaktioner kan ploppa upp ibland när immunförsvaret är överbelastat eller sänkt.
Ja men om du äter allergitsbletter i några veckor så vet du att 1. Det hjälper inte, så det är nog inte allergi, eller 2. Det hjälper, så det är nog någon allergi
Ja men om du äter allergitsbletter i några veckor så vet du att 1. Det hjälper inte, så det är nog inte allergi, eller 2. Det hjälper, så det är nog någon allergi
Jag har en mystisk allergi. Skinnet på mina näsvingar kan börja klia som besatt. En sådan dag ser jag ut som Rudolf. Jag TROR att det är någon doftreaktion. Troligtvis toaspray eller någon annan hushållsspray. Det kommer aldrig hemma. Jag har inga problem med att förstå att det är en allergi. Varför skulle du inte vara allergisk?
OBS! Nedanstående är svar från vad jag läst mig till och kemikunskap inte läkarkunskap..Kan jag alltså ta vilken allergitablett som helst?
Jo! Det går att hålla i schack (iallafall på mig). Skulle det visa sig vara det så kan man massera ut stoppen, rengöra och bli symptomfri. (Med vissa hjälpmedel). Jag känner inte igen mig alls på bilder och symptom som visas när jag googlar eftersom det visas rätt grova fall. Men optikern visade mig hur jag kunde få ut stoppen när det händer (jag hade problem med omväxlande torra och rinniga ögon, och som sagt ibland också ömma ögonlockskanter).Jag tycker det låter lite som blefarit, som @ekra är inne på. Du kan ju googla blefarit och se om du tycker det stämmer. Inte mycket att göra åt det i så fall tyvärr.
Har du provat om det kommer ut klar ”olja” ur körtlarna eller om det inte kommer något alls eller lite trögare ”vaselinaktig” substans? Obs att du antagligen bör värma upp ansiktet innan du klämmer om du ska kunna få ut något. Typ vetepåse av lagom temperatur i tio min innan du klämmer. (Påse med vatten är nödlösningen) Körtlarna är enklast att se på det undre ögonlocket, de sitter utefter hela ögat innanför ögonfransarna, alltså inte bara i vrårna.Nu har jag läst om blefarit. Visst finns det en del som stämmer in typ att ögonen är irriterade och rinner och att det kommer i skov. Resten känner jag inte igen mig i.
Ska göra ett nytt försök med läkaren imorgon. Han har bara telefontid när jag har möte på jobbet![]()
Jag kan ha missat det, men äter du andra läkemedel? Alltså för annat?
Fick liknande som en biverkning på en annan medicin