Svettig över njurarna??

Faust_86

Trådstartare
Hej. Ni kanske kan bringa lite förstånd i min förvirrade skalle... :p

Igår när vi hade ridit var han svaettig på ryggen, inte mera än normalt.
Sen när jag tog in honom 1 timme senare för att han skulle skos var han fortfarande svettig, men bara lokalt över njurarna, det var han sen hela kvällen.

Gav extra salt och vatten när jag märkte detta, på kvällen extra minealer och salt.

I morse var han inte svettig längre men varm och öm i muskulaturen runt det varma.

Ingen temp, pigg och jätte fin igår, inget bytt foder, samma hage.
Lite trött idag men det vart mycket igår med ridning+skoning+klippning och grävmaskin utanför.

Någon som har en ide???:angel:

Sv: Svettig över njurarna??

Mild form av korsförlamning?

Se till att hålla extra koll på pållen och om han skulle bli sämre eller inte helt frisk inom någon dag så tycker jag att du ska ta ut veterinären,likadant om det händer igen(bättre ett veterinär besök för mycket än ett för lite:idea:).

Har sparat en massa pengar plus konvalecens på det sättet:bump:

Njurskador/sjukdomar yttrar sig aldrig som en ökad svettproduktion. Det låter snarare som ett muskelproblem eller kanske ett sadelproblem.

Njurarna kan du iallafall stryka från listan över saker att oroa sig för..!

Tack för svaren!

Men det var som att han hade ont i njurarna! Öm och irriterad om jag drog däröver.
Mera svettig på vänster, nästan bara varm på höger.

Masserade där igår när svettningen lagt sig och han var rejält öm i muskulaturen runt om.... Men det släppte efter ett tag.

I morse var han inte varm och ömmade inte, verkade piggare också.:bow:

Kan han ha fått i sig något giftigt i hagen?? Det är en (typ) skogshage men de har gått där till och från i 2 år....:confused:

Ja, det finns ju muskulatur även där.. ovanpå njurarna så att säga. Och han hade nog ont i den, troligast inte i njurarna...

Utbildar mig till massör och det var MYCKET lokalt.
Långa ryggmuskeln, men bara precis över njuren..
I morse var det ingen reaktion ens med djupt tryck...:bow:

Tycker fortfarande detta är mystiskt. Men är glad att han verkar ok...

Njurarna påverkar man inte med massage. De sitter heller inte så till att du kan palpera fram en smärtreaktion i själva njurvävnaden. Mig veterligen finns det heller ingen korrelation mellan njursjukdomar/skador och svettningar i huden.

Liknande trådar

Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 151
Senast: Siggan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 180
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 331
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar