Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Beror alldeles på vädret, hur varm det är. Ca när jag själv kan gå i kortärmat en hel dag utan att frysa. Tvättar inte föräns det är så varmt så att man släppa ut utan täcke, annars är det ingen ide tycker jag, vill ju ha så¨torrt som möjligt om täcket ska på igen.
Spolar av dem och låter de få stå med dubbla flecce täcken inne tills de torkar sen släpper vi ut dem om det e typ 5-6 + grader med täcke på.
De kan gå ut nakna typ när de är runt 10 +
Jag som har en lurvig halvklippt islänning med en hel del vinterpäls kvar fick svampa av halsen och bogen idag när vi hade soligt och varmt. Släppte ut henne utan något, hon skulle svettats som en galning med täcke på. En kompis hade mätt det till 28 grader i solen, riktigt så varmt var det nog inte egentligen, men gott och väl 15.
På vintern ser jag till att ha klippa tillräcklit mycket för att de ska kunna torka på en rimlig tid med fleecetäcke (förra hästen tog 4 timmar att torka som oklippt, inte precis så att man hinner vänta på att de ska torka innan man åker hem från stallet).
Skulle dock inte tvätta hela hästen i det vädret vi har nu, det vänder väldigt snabbt. Ett par timmar senare var det dimma, råkallt och vinterjacka igen. Tvätta hela gör jag när jag kan gå utan jacka.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.