Svettig arab

B

Bim

Jag köpte en arab för ca 2mån, han har inte speciellt mycket päls. Jag har klippt honom på halsen, vilket var enda stället han satte ordentligt med päls. När han tränas blir han så himla svettig han verkar inte trött eller stressad, träningarna går hur bra som helst. Jag har aldrig tidigare ägt en arab så jag undrar bara om dom svettas mer än andra eller om något är fel. Han verkar helt frisk och kry och nöjd med livet.

Sv: Svettig arab

Jag tycker att mina verkar svettas mindre än andra hästar... Men det är nog individuellt!

Lycka till med din nya häst!

Tvärtom så har jag snarare upplevt att de svettas mindre än andra ponnyer/hästar.

De araber jag träffat på som har svettas relativt mycket har varit den av "stressigare" typen. Hästar som har ont kan också svettas mer än vanligt har jag upplevt.

min arab har väldigt tät och mjuk päls, den ser inte så lång ut även om den är det...

om jag vore du så skulle jag klippa mer.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Stergo
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar