Svettäcken

niardasp

Trådstartare
Vad använder man dom till egentligen?
Är det när hästen har jobbat och är svettig och för att den ska torka snabbare och inte frysa man lägger på det?

Ett bra svettäcke håller hästen varm och transporterar bort svetten under tiden så den torkar fortare. :bow:

När annars???? :confused: :confused: :confused:

Förstår inte din fråga. Det säger väl sig själv? :confused:

Används när hästen är blöt av nån anledning (svettig, badad eller regnvåt), för att den inte ska bli kall. Leder samtidigt ut vätan genom tyget.

De "gamla" nättäckena används under ett annat täcke för att luften ska cirkulera under det.

Det bästa och effektivaste sättet att torka häst på är att använda solvärmen, utan täcke förstås. :)

både och, om du har ett bra täcke..mitt suger upp fukten, som lägger sig som en hinna ovanpå täcket och sedan dunstar det bort.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: Blyger
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte...
2
Svar
29
· Visningar
1 426
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden