Svettäcke/cooler

ElisabethOhlund

Trådstartare
Letar svettäcke/cooler . Fick hem ett bucas cooler idag som var alldeles för trångt kring halsen...höll på att strypa hästen:D
Förstår inte vad jag tänkte på, vet ju att dom är för små just kring halsen och bogarna.
Jag letar ett bra täcke , speciellt för svettig häst av bra material som det inte fastnar på..allt spån brukar fasta på dom jag har nu o är ett himla jobb att få bort.

Sv: Svettäcke/cooler

Jag har ett Amigo jersey cooler från horseware. Det är stort i halsen, för stort på min men ligger på plats ändå. Tycker det fungerar bra. Lastar jag en svettig häst är den torr när jag är hemma igen en halvtimme senare.

Jag har ett Amigo jersey cooler från horseware. Det är stort i halsen, för stort på min men ligger på plats ändå. Tycker det fungerar bra. Lastar jag en svettig häst är den torr när jag är hemma igen en halvtimme senare.

Är det större än bucas ...minst 15 cm behövs för att det ska bli bekvämt för hästen...jag har ett Amigo 1200d Bravo Plus utetäcke och det passar i 165 men är nästan snäppet snävt runt halsen...och är inte just denna modellen större än "vanliga" amigo

Det är säkert luftigare än ett vanligt amigo, svettäcken brukar inte sitta så tajt. Har bara provat ett bucas på min men ja, det är avsevärt större. Bucas var trångt.

Rambo Cotton Cooler är iaf skitstort på alla håll och verkligen i bogen! Min häst har 125 i Rambosvettäckena och 140/145 i alla utetäcken. Mao typ 3 storlekar mindre, haha!

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 089
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 522
Senast: miumiu
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 841
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V