Sveriges mest misslyckade politker

Sv: Sveriges mest misslyckade politker

Fast hade ens Centern det just innan hon kom?
Jag kan inte mycket, men jag är faktiskt glad över att Centern vågar satsa på en ung kvinna, när det känns som att de som har duktiga kvinnor gärna bara ställer dem i ett hörn.
Jag tror Centern kommer hämta sig, tillslut:p

Ja bland misslyckade politiker kan väl de räknas som erkände Nordkorea som stat , jag tror det var 1973 och tom jag insåg ju vad den regimen stod för då...Tydligen inte Sveriges dåvarande regering....:meh:

Tja, gillar man ärftlig monarki så gör man, men vill du säga nåt annat än vargjakt så kan du ju svara på frågan i tråden, sen lär du hävda i åtta inlägg att du har det, få med Stalin, äganderätten och vara allmänt oförstående för sociala koder (OBS NÄMNER INGEN DIAGNOS)

Ha det så kul

Jag kan inte mycket, men jag är faktiskt glad över att Centern vågar satsa på en ung kvinna, när det känns som att de som har duktiga kvinnor gärna bara ställer dem i ett hörn.

Tja.... om Centern i Ånge säger i förra valet att man inte ställer upp på den centerns program, så har man nog missat en hel del av sina kärnväljare.

Sen är det Annies fel att hon är kvinna, det kunde vara Fedlely och politiken fortfarande lika obegriplig för centerpartister. All statlig verksamhet har centraliserats. Förre ministern Andreas trodde inte ens på sin egen myndighet.

Så krasst, vad har center gjort för kärntrupperna? Hur många mejerier har lagts ner, hur mycket längre måste en ko åka innan den kommer till köttdisken, eller för att ta en absolut center-siffra: Hur många affärer, lanthandlare, har lagts ner under mandatperioden?

Eftersom jag faktiskt tycker att golits grundfåga är intressant, vem är Sveriges mest misslyckade politiker, så måste jag få svara på den.
Och jag hävdar nog att det trots allt måste vara Annie Lööf. Motivering: Förr hade centern en politisk åsikt. De var emot kärnkraft. Nu har de slutat tycka så och följaktligen har de numera ingen åsikt. Strongt ledarskap, Annie!

Jag anser dock att Annie ÄR politiker och kan bedömas i den kategorin, till skillnad från en del andra.

(Att jag bemöter golits sakfråga och inte angriper hens person betyder inte att jag står bakom diskriminering och förlöjligande av personer med demenssjukdom eller andra sjukdomar och funktionshinder. )

Jo att Annei har lyckats att få bort de två två och i viss mån endaste fråbytergorna som centern stod för är i sig en prestation. Man byter bort landsbygd och nej till kärnkraft mot månggifte, (en glad swingersdag på stureplan) sen tar man tillbaka månggifte och har ingenting kvar.

golit hävdar ändå att Bjöklund är värre. Han hade ju ändå som ambition att skolan skulle bli bättre, och fast han vet att sen segregerad skola är sämre driver han igenom den.

Sen kan ta av dig kepsen..... tja.. Har ingen vedidens

Centern har nog tappat allt för mycket, och det är inte enbart beroende på sin partiledare, de har tappat vad de stod för och famlar rätt vilt efter alla som eventuellt kan vara intresserade. De har sitt ursprung i lantbrukarkretsar men när man har tappat dem så står de rätt själva.

Om de skulle gå tillbaka till att stötta ett svenskt jordbruk, värna om landsbygden och ha en vettig miljösatsning så skulle de har en chans. Om de dessutom slängde in skola, vård och omsorg satsning så skulle de vara hemma. ;)

Jag är väl besviken, hade förhoppningar att det skulle kunna hända något när hon blev partiledare. På den positiva sidan kan man lyfta fram att jag kommer ihåg henne, vilket är mer än jag kan säga om några andra centerpartiledare som jag inte ens minns namnet på.

Jag är väl besviken, hade förhoppningar att det skulle kunna hända något när hon blev partiledare. På den positiva sidan kan man lyfta fram att jag kommer ihåg henne, vilket är mer än jag kan säga om några andra centerpartiledare som jag inte ens minns namnet på.

Till skillnad mot Björklund har hon dock inte aktivt förstört det hon säger sig vilja förbättra. Björklund har ju segregerat skolan vilket alla vet försämrar resultaten, likväl har han fortsatt.

Tja, gillar man ärftlig monarki så gör man, men vill du säga nåt annat än vargjakt så kan du ju svara på frågan i tråden, sen lär du hävda i åtta inlägg att du har det, få med Stalin, äganderätten och vara allmänt oförstående för sociala koder (OBS NÄMNER INGEN DIAGNOS)

Ha det så kul

En ärftlig monarki i ett land som har ett demokratiskt styre, där folket väljer at behålla den ärftliga demokratin...ja då stöder jag denna.
Men om det är en sjuk röra av av persondyrkan, kommunism och nationalism, då föraktar jag det systemet.Idag och jag gjorde det 1973.

Och jag anser att man är en misslyckad politiker när man erkänner en sådan stat som en suverän medlem bland andra suveräna stater. Men smaken är ju som baken och du har ju rätt till din åsikt ;)

Hur är det med logiken?
Du tog upp Stalin i inlägg 22, jag svarade i nr 28. Så nr 8 är passerad för länge sedan.....

En ärftlig monarki i ett land som har ett demokratiskt styre, där folket väljer at behålla den ärftliga demokratin...ja då stöder jag denna.
Men om det är en sjuk röra av av persondyrkan, kommunism och nationalism, då föraktar jag det systemet.Idag och jag gjorde det 1973.

Och jag anser att man är en misslyckad politiker när man erkänner en sådan stat som en suverän medlem bland andra suveräna stater. Men smaken är ju som baken och du har ju rätt till din åsikt ;)

Hur är det med logiken?
Du tog upp Stalin i inlägg 22, jag svarade i nr 28. Så nr 8 är passerad för länge sedan.....

Du glömde vargjakt och att hylla apartheid. Men det hinner du säkert med.

Lite intressantare vore förstås att försöka förstå varför Björklund så kapitalt misslyckats. Inte bara misslyckats med det han avsett att göra, utan också misslyckat ta till sig lösningarna. Alla vet ju att det är införandet av den segregerade skolan som är problemet.

På den positiva sidan kan man lyfta fram att jag kommer ihåg henne, vilket är mer än jag kan säga om några andra centerpartiledare som jag inte ens minns namnet på.
:D Det är sant. På det stora hela inte så positivt dock eftersom det är hennes grodor som gör att hon sticker ut. "Diktatur eller demokrati, diktatur eller demokrati... Åh vilken var vilken nu då?
1319.gif
"

Undrar om hon kör någon slags grod-chickenrace med Beatrice Ask. Den som lägger fetast grodor utan att bli petad vinner.

Till skillnad mot Björklund har hon dock inte aktivt förstört det hon säger sig vilja förbättra. Björklund har ju segregerat skolan vilket alla vet försämrar resultaten, likväl har han fortsatt.

Höjda krav på lärarnas kompetens – och löner därefter är sannolikt en central faktor i skolans kvalitetsutveckling. Det här stryker OECD under i sin rapport till regeringen.

Om det påståendet stämmer då är ju en viktig bidragande orsak till de allt sämre resultaten i skolan betydligt äldre än de två mandatperioderna som Björklund suttit.

Små klasser, ja kanske, men har Polen små klasser?
Grundfelet ligger nog mer i att föräldrarna inte puschar barnen, Man är inte medveten om utbildningens framtida betydelse för barnen.

Brist på förmåga är och har varit ett första stort steg. En lågutbildad arbetares dotter eller son har betydligt sämre förutsättningar att nå en hög akademisk examen än en ett barn till en högutbildad akademiker.
Naturligtvis beror det till del på ekonomi men även hjälp med studier, överföring av studievana etc etc hör dit.

Så Golit o co gör det nog lite för lätt för sig att lasta över hela skulden på sittande regering...men det är ju valår i år så det är ju förståeligt..

Du glömde vargjakt och att hylla apartheid. Men det hinner du säkert med.

Lite intressantare vore förstås att försöka förstå varför Björklund så kapitalt misslyckats. Inte bara misslyckats med det han avsett att göra, utan också misslyckat ta till sig lösningarna. Alla vet ju att det är införandet av den segregerade skolan som är problemet.

Det överlåter jag med varm hand till dig.
Så vitt jag vet så har väl inte någon ledande svensk politiker förklarat sitt stöd till apartheid i Sydafrika, men du kanske kan vissa en källa på motsatsen.

Vad det gäller vargjakten så ställer jag mig bakom det majoritetsbeslutet som kom från den svenska riksdagen, helt i demokratisk ordning.:sneaky:

Sverige har haft en kompetensbrist vad det gäller lärare. Antalet lärare med faktisk behörighet kontra obehöriga, är rekordlågt, i jämförelse med andra EU-änder.
Enligt OECD ligger en del av problemet där.
Har man rätt , så är ju orsaken betydligt äldre än de två gångna mandatperioderna eller?

Lite intressantare vore förstås att försöka förstå varför Björklund så kapitalt misslyckats.

Det tycks som att han tog sig an uppgiften med föresatsen att köra över alla instanser som har någon slags kompetens i ämnet skola. Om jag spekulerar lite vilt så tror jag att han har en personlig övertygelse om att både lärare och forskare i ämnet är helt förlorade i flumskolan som politisk utopi (eller något) och att det verkligen krävs en militär, auktoritär, attityd som städar upp.

Jag kan se framför mig hur han bläddrar i någon lärobok om grundläggande pedagogik och bara "auktoritet? Bah! Sicket flumsnack, som militär vet jag att auktoritära ledare behövs för att hålla ordning på torpet. Busenkelt!"

Så vitt jag vet så har väl inte någon ledande svensk politiker förklarat sitt stöd till apartheid i Sydafrika, men du kanske kan vissa en källa på motsatsen.

Du brukar ta chansen, så hugg till igen. Visa ditt stöd.

Det tycks som att han tog sig an uppgiften med föresatsen att köra över alla instanser som har någon slags kompetens i ämnet skola. Om jag spekulerar lite vilt så tror jag att han har en personlig övertygelse om att både lärare och forskare i ämnet är helt förlorade i flumskolan som politisk utopi (eller något) och att det verkligen krävs en militär, auktoritär, attityd som städar upp.

Jag kan se framför mig hur han bläddrar i någon lärobok om grundläggande pedagogik och bara "auktoritet? Bah! Sicket flumsnack, som militär vet jag att auktoritära ledare behövs för att hålla ordning på torpet. Busenkelt!"

Man kan ju tänka sig att Björklund hämtar sina idéer från försvaret som.. tja funkar lite si då där om man ska vara generös.

Du brukar ta chansen, så hugg till igen. Visa ditt stöd.

Nej den chansen har du ju redan tagit, jag vill inte ta i den...
Kan ju bara säga att ANC liksom flera statsbildande organisationer( som SaP stödde) börjar visa sitt rätta ansikte, nu , efter några år.
Det att exempelvis saklöst meja ner strejkande arbeta med hett bly exempelvis..men det ställer du väl upp på ellerO_o

. Det här stryker OECD under i sin rapport till regeringen.

Och all forskning och alla rapporter kan berätta att en segregerad skola ger sämre resultat.

Därför måste Björklund anses vara den mest misslyckade svenska politikern eftersom han driver på segregationen och är oförmögen att ta till sig fakta.

:D Det är sant. På det stora hela inte så positivt dock eftersom det är hennes grodor som gör att hon sticker ut. "Diktatur eller demokrati, diktatur eller demokrati... Åh vilken var vilken nu då?
1319.gif
"

Undrar om hon kör någon slags grod-chickenrace med Beatrice Ask. Den som lägger fetast grodor utan att bli petad vinner.

Visserligen har Aekesson, Atterfalk och Annie Lööf misslyckats med att göra nåt men de har ändå inte aktivt förstört på samma sätt som Björklund.

Jag köper inte din analys helt och hållet. Misslyckandet handlar ju i så fall om vad just golit anser är misslyckad politik. Att Björklund skapat en segregerad skola där flertalet faller ur är ju inget misslyckande om man vill skapa en skola där överklassen skiljer sig från pöbeln och inte behöver konkurrera med arbetarungar om platser på prestigeutbildningarna vid de stora universiteten.

SD är ju inget annat än en framgångssaga. De är gamla nassar, alla vet det och ändå röstas de in i riksdagen. De har ju skapat en helt ny nivå av sanning där inspirationen verkar komma från Baghdad Bob.

Annie Löv har inte heller misslyckats. I alla fall inte om målet är att konsolidera alliansen och föra över medlemmar från de små partierna till de större. Planen håller väl inte helt eftersom en del medlemmar inte förstått vitsen med nedmonteringen och därför söker sig vänsterut. Men det är ju inte Annies fel att partiet har korkade väljare.

Jag köper inte din analys helt och hållet. Misslyckandet handlar ju i så fall om vad just golit anser är misslyckad politik. Att Björklund skapat en segregerad skola där flertalet faller ur är ju inget misslyckande om man vill skapa en skola där överklassen skiljer sig från pöbeln och inte behöver konkurrera med arbetarungar om platser på prestigeutbildningarna vid de stora universiteten.

SD är ju inget annat än en framgångssaga. De är gamla nassar, alla vet det och ändå röstas de in i riksdagen. De har ju skapat en helt ny nivå av sanning där inspirationen verkar komma från Baghdad Bob.

Annie Löv har inte heller misslyckats. I alla fall inte om målet är att konsolidera alliansen och föra över medlemmar från de små partierna till de större. Planen håller väl inte helt eftersom en del medlemmar inte förstått vitsen med nedmonteringen och därför söker sig vänsterut. Men det är ju inte Annies fel att partiet har korkade väljare.

I och för sig sant... men om man tänker sig att Björklund menar vad han säger?

Att Sverige borde invadera Irak.

Att EMU är en toppenvalutaunion utan bekymmer

Att Sverige ska ha ett försvar

Att skolan ska vara bra.

De första är väl bara en allmän stridisreflex och ryggmärgsreaktion på att ledande NATO-länder aldrig kan ha fel.

Det andra, lite mer svårförklarligt, men golit tror att Björklund är lite avundsjuk på Olli Rehn.

Vad som ligger bakom att Björklund vill lägga ner försvaret och försämra skolan är lite svårare att säga. Såvida han nu inte anser att försvaret skall läggas ner och skolan ska bli sämre, för då är han bara inkompetent och misslyckad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka