Sveriges mest misslyckade politker

Sv: Sveriges mest misslyckade politker

Att du bara orkar. Lägg ner nu.
Så ett antal artiklar i kvällspress ska bevisa för mig hur min organisation fungerar??

Jag känner ett antal medlemmar i Stureplanscentern. En helt vanlig Centeravdelning med 25-30 medlemmar. De är inte skapade av Timbro. De är bildade på samma sätt som de flesta andra föreningar.

Media har älskat dra fram dem i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Samma uppmärksamhet har inte drabbat motsvarande föreningar på andra håll. De har blivit - till sin egen förvåning - ett mediafenomen.

Din agenda är så uppenbar. Din historieförvanskning förfärlig.
Lägg ner.

Så ett antal artiklar i kvällspress ska bevisa för mig hur min organisation fungerar??

Jag känner ett antal medlemmar i Stureplanscentern. En helt vanlig Centeravdelning med 25-30 medlemmar. De är inte skapade av Timbro. De är bildade på samma sätt som de flesta andra föreningar.

Media har älskat dra fram dem i alla möjliga och omöjliga sammanhang. Samma uppmärksamhet har inte drabbat motsvarande föreningar på andra håll. De har blivit - till sin egen förvåning - ett mediafenomen.

Lägg ner.

Som sagt kan man ju tänka sig att centerstudenterna tillhör centern..

http://centerstudenter.se/2012/timbro-soker-nya-talanger-till-sommaren-2012/

Tror även DN debatt, SVT, Timbros egna sida betackar sig för att bli betraktade som kvällspress.

Senast ändrad:

Lägg ner.

Du behöver nog inte vara så orolig centern är fortfarande Sveriges 3:e största parti om man ser till antalet medlemmar, dubbelt så stort som SD till exempel...;) bra att bygga på till valet.

Som sagt kan man ju tänka sig att centerstudenterna tillhör centern..

http://centerstudenter.se/2012/timbro-soker-nya-talanger-till-sommaren-2012/

Tror även DN debatt, SVT, Timbros egna sida betackar sig för att bli betraktade som kvällspress.

För att C-studenterna länkar till en möjlighet att utvecklas som skribent och opinionsbildare?

Den konspiratoriska värld du tillhör än inte min.

Hade du kopplat C och Fores hade jag blivit mindre förvånad. Men Timbro - nä knappast.

Märkligt att du lägger sådan möda på att svärta ner C? Är det för att Annie är lika ung som Gustav Fridolin och för att hon inte är man? Retar det dig?

För att C-studenterna länkar till en möjlighet att utvecklas som skribent och opinionsbildare?

Den konspiratoriska värld du tillhör än inte min.

Hade du kopplat C och Fores hade jag blivit mindre förvånad. Men Timbro - nä knappast.

Märkligt att du lägger sådan möda på att svärta ner C? Är det för att Annie är lika ung som Gustav Fridolin och för att hon inte är man? Retar det dig?

Timbro verkar verkligen ha lyckats med sin infiltration...

Björklund som är en klar vinnare i sveriges mest misslyckade politker är medelåders man.

Jag har alltid gillat C, just för deras långbänkar, deras interndemokrati, deras fokus på landsbygden. Detta trots att jag poltiiskt står långt till vänster. Men nu, med en partikassa på 2.5 miljarder (!!!) och en famlande rörelse i mörker, var ska detta sluta? Jag tycker centerns utveckling är trist, vad tycker du?

Timbro verkar verkligen ha lyckats med sin infiltration...

Björklund som är en klar vinnare i sveriges mest misslyckade politker är medelåders man.

Men tror du att en partiledare verkligen har så stor betydelse för en viss politik? Studier visar ju att inte så är fallet. Jag kan tycka att folkpartiet liberalerna är det mest misslyckade partiet, men knappast en enskild politiker. Vad Björklund gör eller inte gör spelar knappast någon roll för skolan, det beror på andra faktorer.

Men tror du att en partiledare verkligen har så stor betydelse för en viss politik?

Inte bara partiledare utan ibland enskilda personer som har framstående poster. Bara att titta på Lena Ek tex som ensam lätt kan vara orsaken till Centerns katastrofala siffror (nu har hon nog hjälp från annat håll också) eftersom den politik hon för inte har den minsta miljöhänsyn. Mkt underligt både med tanke på partiets marknadsföring som ett miljövänligt parti och hennes post.

Inte bara partiledare utan ibland enskilda personer som har framstående poster. Bara att titta på Lena Ek tex som ensam lätt kan vara orsaken till Centerns katastrofala siffror (nu har hon nog hjälp från annat håll också) eftersom den politik hon för inte har den minsta miljöhänsyn. Mkt underligt både med tanke på partiets marknadsföring som ett miljövänligt parti och hennes post.

Att Centern rasat så kraftigt de senaste 20 åren beror framförallt på att de "flumväljare" man hade på det glada sjuttiotaletmed "gröna vågen" och "nej till kärnkraft" antingen vuxitupp och blivit moderater eller miljöpartister;) eller snöat in sig rejält och hamnat hos SD.

Centern har svårt att verkligen profilera sig utan att klivain på andra partiers arenor. Miljön som var deras "baby" i många år nyttjas nu av så gott som alla partierna.

Det vore tråkigt om partiet försvann eftersom centerpartister utgör en så stor del av dem som osjälviskt ställer upp i föreningar och lokalpolitik.

Men det är som sagt en grå massa som har svårt att synas bland moderater, miljöpartiser och J Åkesson;fans....

Björkluns helt ohotad etta. Inte bara för införandet av den segregerade skolan utan också för högskolans förfall. Starkt jobbat.

Är det dags för att diskutera tvåan nu?

Jimmie Aakesson, mannen som har ett parti men nästan ingen som representera honom?

Atterfalk, bostadsministern utan bostadspolitik?

B
Men tror du att en partiledare verkligen har så stor betydelse för en viss politik? Studier visar ju att inte så är fallet. Jag kan tycka att folkpartiet liberalerna är det mest misslyckade partiet, men knappast en enskild politiker. Vad Björklund gör eller inte gör spelar knappast någon roll för skolan, det beror på andra faktorer.

Om Björklund stöder och behåller den segregerade skolan så har det stor betydelse.

Just Björklunds oförmåga att ta till sig vetenskapliga argument har stor betydelse och hans inflytande över just FP politik är stort. Han knivhögg ju förre ledaren i ryggen för att få posten.

Jag har alltid gillat C, just för deras långbänkar, deras interndemokrati, deras fokus på landsbygden. Detta trots att jag poltiiskt står långt till vänster. Men nu, med en partikassa på 2.5 miljarder (!!!) och en famlande rörelse i mörker, var ska detta sluta? Jag tycker centerns utveckling är trist, vad tycker du?

Tja... vill man inte avveckla kärnkraften längre kan man ju avveckla sig själv och gråta hela vägen till banken,

Björkluns helt ohotad etta. Inte bara för införandet av den segregerade skolan utan också för högskolans förfall. Starkt jobbat.

Är det dags för att diskutera tvåan nu?

Jimmie Aakesson, mannen som har ett parti men nästan ingen som representera honom?

Atterfalk, bostadsministern utan bostadspolitik?

I brist på politik måste man ju gå på person istället. Golit börjar bli tjatig nu.

Jag et inte om jag tycker utvecklingen är trist. Däremot är mediebevakningen och de dalande siffrorna trista.

Men säger man diffus tillräckligt många gånger och lägger till otydlig och upprepar det så antar jag att det kan anses trist.

för egen del ser jag inte att värderingarna är så himla annorlunda från mina första aktiva år på sjuttiontalet.

Som del i den där "rörelsen" så tycker jag inte att vi är det minsta diffusa. Vi har våra profilfrågor och vi jobbar enträget och stadigt - utan fyrverkerier.

Fast vi går inte till media och frågar vad som är Centerpolitik, vi för den.

I brist på politik måste man ju gå på person istället. Golit börjar bli tjatig nu.

golit är alltid tjatig.

Björklunds segregerade skola och den segregerade skolans urusla resultat är politik, visserligen politik överlåten till vård-och skolprofitörerna, men likväl politik.

Att Björklund inte klarar av högskolan heller är ju lite som extra bonus, nu är han vill satsa på lärarutbildningen.

golit kommer att tänka på en bock och en trädgård.

Jag et inte om jag tycker utvecklingen är trist. Däremot är mediebevakningen och de dalande siffrorna trista.

Men säger man diffus tillräckligt många gånger och lägger till otydlig och upprepar det så antar jag att det kan anses trist.

för egen del ser jag inte att värderingarna är så himla annorlunda från mina första aktiva år på sjuttiontalet.

Som del i den där "rörelsen" så tycker jag inte att vi är det minsta diffusa. Vi har våra profilfrågor och vi jobbar enträget och stadigt - utan fyrverkerier.

Fast vi går inte till media och frågar vad som är Centerpolitik, vi för den.

Och golit och andra recenserar...

Har man missat Timbros inflytande har man missat mycket och det kan ju vara skönt att bo kvar i 70-talet, men när gjorde centern nåt decentralistiskt senast?

Hur avvecklad har kärnkraften blivit under de senaste 2 manatperioderna? (oj glömde ju att centern laddade barsebäck när det begav sig)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka