Sverigeloppet -sulky/monté

Sv: Sverigeloppet -sulky/monté

Jag pratade om Monté så klart!
Att gå ett lopp i 4é spår med sulky skulle väl inte ens en idiot göra!
Folk backar så fort det öppnas mellan 1.15-1.17... i montéloppen!

Du rider väl inte ens med klocka, då är det väl lite svårt att veta hur fort det öppnas? Efter 500m är det ju lite sent att backa om det har gått för fort... Och att känna om det går 13 eller 15 den första biten bilen släppt ska du inte inbilla mej att du kan!

Du rider väl inte ens med klocka, då är det väl lite svårt att veta hur fort det öppnas? Efter 500m är det ju lite sent att backa om det har gått för fort... Och att känna om det går 13 eller 15 den första biten bilen släppt ska du inte inbilla mej att du kan!

Om du inte känner skillnad på 1.08 och 1.15-17 ska du inte ha licens!

jaa det är det.. känner du honom eller?

jaså okej :) jo honom är det bara bra med, det är värre med en annan efter man kör honom, het som en spis så man blir lite trött i armarna :angel: för ett tag sen så var det en tvåa som skulle köra fort med honom uppe på banan, det tog SJU varv innan hon fick stopp på hästen :crazy: :rofl:

jaså okej :) jo honom är det bara bra med, det är värre med en annan efter man kör honom, het som en spis så man blir lite trött i armarna :angel: för ett tag sen så var det en tvåa som skulle köra fort med honom uppe på banan, det tog SJU varv innan hon fick stopp på hästen :crazy: :rofl:

haha Pucker är sig lik!! :rofl:

Surfinia vann Uttagningen till Sverige loppet monte idag på Solvalla vunnet med nos tiden blev 13,7
Så nu väntar final 20juni JIPPI:banana::banana::banana:

På färjestad gick monté loppet 11!

(sen sa jag inte nåt om att känna skillnad mellan 0,8 och 1.15 det är ju hästlängder, det fattar vem som helst. Vi pratade om att känna skillnad mellan 13 och 15 tempo på en relativt kort sträcka, när man måste bestämma sig för att köra eller backa! Håll isär saker!)

På färjestad gick monté loppet 11!

(sen sa jag inte nåt om att känna skillnad mellan 0,8 och 1.15 det är ju hästlängder, det fattar vem som helst. Vi pratade om att känna skillnad mellan 13 och 15 tempo på en relativt kort sträcka, när man måste bestämma sig för att köra eller backa! Håll isär saker!)

Skriv KL...för jag antar att det var till mig!

Jamen det var ju det jag menade... om det går i 13-17 t5empo så ska man inte backa om man vill ha en placering... men 1.08 ska man inte pressa och jag efter...

Vad är det du tjaffsar om egentligen? Du håller ju med om vad jag skrev från början, men endå så förbannat otrevlig!

ja hon trummar på som en ångvält och ser ut som en myrslok när hon springer....ingen skönhet direkt men springa kan hon och en jäkla skalle har hon me. Tack alla för alla garattulationer...nu kommer ni väl och hejjar den 20;)

*KL*
ita står det i rutan för tid i resultatlistorna för monté från sverigeloppet. Vad betyder det?

ingen tidtagning tror jag.

Stämmer: ingen tidtagning... det finns en inofficiell... och jag insåg att jag hade fel förut, montéloppet på färjestad gick 1.12,0 inte 11 (de va varvet som gick 11, ?)

om varvet gick 11 och dom kom i mål på 12 så måste det gått lååååååångsamt sista 140 metrerna :angel: det är ju bara 1140 dom springer ;)

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar