Sverige idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur ska du lösa det med befintlig personal och ett utökat mandat?
Fler ska jobba gratis, eller???

Men nu ser jag att du har jobbat med såna frågor, kanske du skulle ringa RPC och erbjuda dina tjänster?
Man får utbilda och anställa fler, se till att folk vill stanna inom yrket och se till att resurserna används så effektivt som möjligt.

Jag vet att många här inte är några fan av den här journalisten men lyssna på den här videon när han ringer till polisen och frågar varför man inte utrett en våldtäkt mot en 12-åring trots att det gått en hel månad sedan det hände. Lyssna på vad poliskvinnan säger och kom sen och säg att polisen.bara.ska.göra.sitt.jävla.jobb.med.de resurser.de.har.idag.
Jag kollade videon du länkade till och det känns som det är något lurt,så illa kan det inte vara.

Nä nä nä nu får du som Moderat, lugna ner dig lite. Det är inte vad SD säger alls. Det låter lite på dig som om du tycker att det är helt ok att människor som fått avslag på avslag på avslag på sina asylansökningar ändå får stanna här???
Det känns lite som Fredrik Reinfeldt där.
Är det din mening nu inför valet -18 att Centern o Löööf har en bra migrationspolitik?
Det bör du väl veta vad jag tycker i den frågan ;)

Centrala Örebro. Där finns en del slumhyresrätter för 12 000-15 000 kr/månad annars är det mest affärer och restauranger där.
Definitionen på vad "slum" är eller inte beror väl mer på vem som bor eller vistas där snarare än vad det kostar att bo eller vistas där. Den här beskrivningen var väl tidigare i tråden refererad till Göteborgs centrala delar vad det gällde enligt statistiken mer utsatt område för brott än vad biskopsgården skulle ha för brottstatistik. Så, vända kappan efter vinden - det känns som att somliga här hela tiden vill vända allt till belgg för sin sak och ståndpunkt. Hur somliga kan sitta här och låtsas som att skjutningar och gängvåldtäkter är normalt är ofattbart i min värld.

Definitionen på vad "slum" är eller inte beror väl mer på vem som bor eller vistas där snarare än vad det kostar att bo eller vistas där. Den här beskrivningen var väl tidigare i tråden refererad till Göteborgs centrala delar vad det gällde enligt statistiken mer utsatt område för brott än vad biskopsgården skulle ha för brottstatistik. Så, vända kappan efter vinden - det känns som att somliga här hela tiden vill vända allt till belgg för sin sak och ståndpunkt. Hur somliga kan sitta här och låtsas som att skjutningar och gängvåldtäkter är normalt är ofattbart i min värld.
Och senast idag, som är helt normalt för landet...
https://www.expressen.se/gt/larm-om-kraftig-explosion-stor-polinsats/
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/explosion-vid-tunnelbana-orsakat-personskador/

"Det har alltid sprängts och kastats handgranater i Sverige?

Det är väl i sådant fall @Oldie som vänt kappan efter vinden?

Det är väl i sådant fall @Oldie som vänt kappan efter vinden?
Vad tycker du att jag ska svara på det? Eh, nej jag tycker nog definitivt inte att det är oldie som står för inkonsekvent argumentering i tråden. Hade jag tyckt så hade nog det framstått klart och tydligt och adresserat till honom, något det inte var i det du citerar. Jag finner heller ingen anledning att omvärdera den ståndpunkten bara för att du säger annat. Liksom - vad förväntar du dig för svar från mig på det påståendet om oldie? Jag förstår inte.

Jag kollade videon du länkade till och det känns som det är något lurt,så illa kan det inte vara.

Tyvärr är det nog så illa på många ställen, särskilt i Malmö och GBG-områdena där det sker en hel del. Även Stockholm har stora problem. Vet int ehur det ser ut i de mindre orterna.

Ja @honung menade något oklart om dubbelmoral gällande mordet som du lämkade till och sa att det var ett slumområde.
Jag ifrågasatte om det var slum

"det känns som att somliga här hela tiden vill vända allt till belgg för sin sak och ståndpunkt. Hur somliga kan sitta här och låtsas som att skjutningar och gängvåldtäkter är normalt är ofattbart i min värld."
Det var detta stycke jag gillade, helt enkelt för att det har jag själv förfäktat med känt resultat.
https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/polisen-varnade-for-det-som-hant-i-varby-gard/

Tyvärr är det nog så illa på många ställen, särskilt i Malmö och GBG-områdena där det sker en hel del. Även Stockholm har stora problem. Vet int ehur det ser ut i de mindre orterna.
Jag skulle kunna tänka mig att anmälan bedömts som mindre allvarlig, typ sexuellt ofredande eller så, och därför nedprioriterats. Men om det verkligen stämmer är det inte bara illa utan det närmar sig mer en kollaps av rättssystemet tycker jag.

Jag skulle kunna tänka mig att anmälan bedömts som mindre allvarlig, typ sexuellt ofredande eller så, och därför nedprioriterats. Men om det verkligen stämmer är det inte bara illa utan det närmar sig mer en kollaps av rättssystemet tycker jag.

Om du googlar så kommer du se att det inte bara är "mindre allvarliga" brott utan det är rån, våldtäkter, våldtäkt mot barn och t o m mord. Jag har nära familj samt en hel del vänner som jobbar inom polisen (och även andra blåljusyrken) och alla säger de samma sak - det är totalt kaos och de skulle behöva klona sig själva tre gånger om för att ens ha en rimlig chans att hinna med.

När t o m Eliasson himself skriker att "vi behöver hjälp" (vi=polisen) så bör alla förstå att dte faktiskt är kris på riktigt. Det finns områden i Sverige där polisen totalt tappat greppet (det säger de själv). Men vi får fortfarande inte kalla dessa för "no-go" zoner utan man har istället döpt om det till det lite mindre illaklingande namnet "särskilt utsatta områden". :cool:

Jag vet inte om genomsnittssvensken antingen är dum eller bara väldigt naiv som mest likt en zombie skakar på huvudet och mumlar på om "fake news", alarmism osv. när dessa frågor tas upp (finns exempel i denna tråd t ex). Detta är på riktigt och om man betänker att detta sker nu - när det är högkonjunktur och folk säger att det går bra för Sverige - ja, då vill man antagligen inte veta hur det kommer se ut i lågkonjunktur och när det inte går lika bra för Sverige.

Det finns områden i Sverige där polisen totalt tappat greppet (det säger de själv). Men vi får fortfarande inte kalla dessa för "no-go" zoner utan man har istället döpt om det till det lite mindre illaklingande namnet "särskilt utsatta områden". :cool:

Nu är det ju faktiskt ni som kallar dem för "no-go-zoner" som döpt om dem, polisens namn för dem är just "särskilt utsatta områden". Vad är det i "no-go-zon" som passar bättre? Påminner de om Free Derry? Gaya Island?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 302
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka