Svenskt Travkriterium 2006

Sv: Svenskt Travkriterium 2006

ja megaman neo såg inte allt för kul ut då han ställde sig :/

ja och vilken härlig stil hästen hade över upploppet!

Ja jäklar vad det gick undan på upploppet...tänkte inte på Megaman, men jag fick tårar i ögonen för Nurmos skull :love:

*knapplån*

Chaplinhatten av för MARQUIS DU POMMEAU !
Där ser man att det är vad som man har under hatten som räknas...;)
Eller som en av landets stortränare sade: Hur länge kan hästägarna pröjsa Jormas rykte?

Eller som en av landets stortränare sade: Hur länge kan hästägarna pröjsa Jormas rykte?

Jorma kör aldrig mer en häst åt mig! Visst det betyder inget för honom men för mig. Visst att han kan köra bra men hur många hästar har han inte kört bort? Sen att han kan och vet bättre än mig och jag ger inte gärna körorder men om jag säger en sak vill jag att kusken har detta i bakhuvudet och inte går in genom ena örat och ut genom andra.:devil: grrrr!

förlåt att jag sabba tråden

Senast ändrad av en moderator:

Jag har alltid sagt att Simb Chaplin är mera snyggt matchad än en riktigt stjärna. Idag var ju första gången han blev riktigt synad.
Jag tror han tjänat majoriteten av sina pengar.

Jag har alltid sagt att Simb Chaplin är mera snyggt matchad än en riktigt stjärna. Idag var ju första gången han blev riktigt synad.

Jag tror att du har mycket rätt i det du skriver. Men namnet kommer skrämma många konkurrenter ännnu, med tanke på de generösa andrapris Sverige har.

Hmmm, tror ni så bara för ett enda nederlag...konstigare vore det ju om han är i topp varenda start tycker jag....

Jorma kör aldrig mer en häst åt mig! Visst det betyder inget för honom men för mig. Visst att han kan köra bra men hur många hästar har han inte kört bort? Sen att han kan och vet bättre än mig och jag ger inte gärna körorder men om jag säger en sak vill jag att kusken har detta i bakhuvudet och inte går in genom ena örat och ut genom andra.:devil: grrrr!

Ha ha, har precis samma erfarenhet av Jorma, har haft honom en gång, kör vart som helst och hur som helst men inte i dödens var enda körordern, vart lägger sig (inte råkar hamna) ekipaget, jo i dödens.

Sen att han har vunnit nästan 8000 lopp då? :angel:

Jo, det vet jag att han har. Men för mig som är liten sketen amatör så är det viktigare att ha en kusk som lyssnar på hur jag vill ha det med min häst (som tar vara på min hästs chans), än att ha någon som vunnit 8000 lopp.

Jo, det vet jag att han har. Men för mig som är liten sketen amatör så är det viktigare att ha en kusk som lyssnar på hur jag vill ha det med min häst (som tar vara på min hästs chans), än att ha någon som vunnit 8000 lopp.

jag har ju inte min häst i egenträning jag tränar henne själv men har haft henne hos proffstränaren jag jobbat för (bytt nu). och han och den proffstränaren har en nära relation men ändå lyssnar han ibland inte på honom som denna gång. inte för att ag förstår finska men nog förstod jag att dte inte var vänliga ord som utbyttes. jorma är en av dom bästa men han passar inte på alla hästar.

sen är det väl så att man skall välja kusk till SIN häst...kanske lite svårt om man sitter fast med nån, men jag tar alltid kuskar som passar min häst...har jag en nevig häst så väljer jag ju inte Berglöf t ex, har jag en trög en så kanske han får sitta upp..
Gooparna skulle jag aldrig sätta upp om jag inte hade en häst som hade vinstchans...Björn kan ju finlira mer än Olle...Olle vill helst sätta sig i dödens med de flesta och då lär man ju ha en som klarar gå där..

Jag har alltid sagt att Simb Chaplin är mera snyggt matchad än en riktigt stjärna.

Ja, fast när han vann Vårfavoriten på Valla så var han ju helt enkelt *grym*. Tror inte att han inte är en stjärna. Han var inte fräsch igår, det syntes lång väg. I normal författning hade han säkert vunnit. Tror nog att han kommer tjäna fina pengar i fortsättningen.

Fast prestationer tidigt på säsongen är svåra att jämföra med nu på unghästar. En del utvecklas tidigt och stjärnor utvecklas länge....

Håller till viss del med, och enligt mig så brukar ju "unghäststjärnor" aldrig leva upp till den standarden som äldre. Däremot har han ju gått tider som räcker till i fina sällskap, men som sagt, gnistan ska finnas kvar den med när han blir äldre omdet ska gå.....;)

Hej. Tycker att det är dags att framföra stora gratulationer till vinnaren av Kriteriet: Marquis du Pommeau! Fantastiskt stort! Jag har alltid sagt att det är "skalle" på den hästen. Grattis Grattis till alla inblandade i hästen. Kul att han slog till i ett så stort lopp!

Svårt att säga, finns så mycket fina & duktiga hästar.
Kan i alla fall skryta med att vi har 1997-års vinnare, Sans Peur i vårt stall, som har det skönt som pensionär.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka