Svenskt Travderby!

Sv: Svenskt Travderby!

Kul att Lie Detector spänner bågen och testar Derbyt! :bow:
Jag antar att kretsen kring Sissel Godiva inte beklagar det beslutet...:angel:
Tror på Lie, Sahara Dynamite eller Wellino Boko. Hur gör Örjan om han kvalar in både Lie Detector och Dust All Over?

Jag ska inte dit, det senaste derby jag såg live var nog Frej Nalans 1989. :o

nu var det dags för derbyt! ;)

derbykvalen:
http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=23531

stoderbykvalen:
http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=23535

vilka tror ni vinner kvalen?
och vilka vinner finalerna?
vilka ska dit?

jag tycker att stora upplagan ser riktigt tuff ut! det är myycket bra hästar med..

Jag lirar barnbidraget på lilla råttan Filoxenia Light i stoderbyt.. vissthar väl Pellejöns slipat formen på henne till detta?:p

Hjärtat klappar för mumin finnen Sami Saarela's Sahara Dynamite :laugh:

Måste väl ha med en bild på förra årets vinnare:

Commandercroweochco_393752a.jpg

tja, för min del hade det vart roligt att möta henne, nu när Godiva verkar vara sitt gamla jag igen! (fast det är inget vi vet förrns loppet gått.. och det är väl 2640?)
men visst, det blir ju en häst mindre att slå! ;)

i stoderbyt tror jag på Godiva, om hon är som hon ska! men det är många vassa ston, behöver ju inte räkna upp alla för ni vet ju vilka det är :p

i "stora derbyt" tror jag också det kan bli öppet.. Sahara Dynamite brukar ju vara överlägsen. men Dust All Over och Wellino Boko. Lie Detector får det nog tufft, men hon är en tuff tjej och kan säkert slå dem på nosen!

Finns några som kan överraska tror jag; Trustworthy Ås, Evening Star, Derby Clipper.. Finish Flyer?

Xanthos Crown får svårt att vinna, MEN han är grym just nu och lär vara bättre än i förra starten och får han en bra resa kan han utmana, om inte, om 2-3:eplatsen.

Varje gång det här förbannade derbyt är grämer jag mig fortfarande att vi hoppade inte som klar säker tvåa i mål i kvalet för ett par år sen... BLÄ!
Janssons fel!!!!!!

till kvalen ska jag.. har starthäst i derbystoet om jag ska dit derbyhelgen beror på om jag har nån starthäst ;)

vilka som vinner kvalen då, vi börjar med derbyt:

1: Sahara Dynamite
2: Dust All Over
3: Wellino Boko
4: Decarone (det var väldigt svårtippat heat)
5: Lie Detector
6: Man On The Moon (bara för att få nån outsider :p )

tjejerna då:
1. Mellby Rapp (man måste ju få hoppas lite iaf :p )
2. Flea Southwind
3. High Hope Face
4. Sissel Godiva

Derbyt tror jag att det blir lite tufft för Lie detector mot hingstarna så där faller min peng på sahara dynamite även om jag hejar mest på dust all over...

Derbystoet vinner Sissel Godiva även om jag hejar mest på min :p

Ska självklart dit, fast orkar inte titta närmare på startlistorna nu, förutom att kompisens häst fick spår 10... :crazy: Fast, går han inte vidare får vi roligare på derbyfesten! :p
Är nog där både på kval o själva derbyt, bor ju inne i malmö.

Ska bli riktigt kul att se hur Lie Detector klarar sig mot grabbarna! Jag tycker hon ska ses med god finalchans, däremot kanske det blir svårt att nå topplacering väl i final. Men jag ser fram emot att se henne i det här sällskapet!

Grattis både misscocacola o netted till segrarna, kom lite sent från skolan så jag hann "bara" se Sissel Godiva :d
Sjælv planerar jag på all fritid (vilket væl ær ett par minuter om dan... :crazy: ) før førfesten hos mig till derbyt! :bump:

grattis själv! :D

ja, det ska bli spännande! :D

och vilket jättebra startfält i derbyt..

Sjælvklart! :D Har ju krypavstånd till Etage, dær sjælva festen ær... :banana:
Pluggar ju i Køpenhamn, så sprit ska snart inkøpas... :d

miscocacola o netted: vilken relation har ni till dessa hästar? Sköter, äger , känner???
Noll koll ;-)

Varje gång det här förbannade derbyt är grämer jag mig fortfarande att vi hoppade inte som klar säker tvåa i mål i kvalet för ett par år sen... BLÄ!
Janssons fel!!!!!!

Mina föräldrar hade en som hoppade på upploppet i finalen, han var gott gåendes med krafter kvar och bara trötta hästar framför när hästen innaför går ut snävt och tar benen på honom. Vinnaren kommer ut i luckan som bildas......tänker på detta varje derby:crazy:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 334
Skola & Jobb Hej! Jag sitter och velar om plugg/ jobb. Har en civilingenjörsexamen och jobbar inom det området nu men börjar inse att jag kanske...
2
Svar
23
· Visningar
4 215
Senast: tex
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar