Svenske "hundviskaren"

Sv: Svenske "hundviskaren"

Är klickertok så jag vill att hunden ska kunna tänka lite själv...Använder mitt kroppsspråk massor...Dock har jag även vissa regler som skall efterföljas i vardagen... Dessa var för att kunna ha 2 omplaceringsrottisar i lgh inne i en mindre stad utan att skrämma vettet på folk. Tyvärr fick denna saga ett tråkigt slut då jag blev tvungen att separera och x:et ägde den jag prata om ovan o den andra återgick till uppfödaren då han ägde henne delvis... Önskar mig en ny vovve men kan inte skaffa någon bara för mig utan den måste må bra oxå...(p.g.a arbetstider m.m.)

*kl*

Ska bli spännande att se ett nytt hund-program. Det fanns väl nått som SVT sände med en kvinna för något år sen? Då var jag inte så intresserad av hundar,men jag såg väl det någon gång.

På tal om dresserad/lyhörd, konsekvent eller inte... Jag försöker tänka såhär med både häst och hund:

"Vi har ett företag ihop, hunden äger 49% och jag äger 51%. Vi kan kompromissa men i slutändan är det alltid jag som bestämmer om vi inte är överrens."

Skall då tillägga att jag inte är hundtränare på någon nivå och har som alla andra vissa problem (kloklippning, huuuuu :crazy:)

MVH Sot

Jag tycker bara att det skulle var kul med ett hundprogram som går ut på samma sak, dvs att en hundtränare kommer in i en familj och ger dem verktyg till att samarbeta med sin hund. Ja eller dominera den vilket man nu har som syfte med sitt hundägande.
Men med enbart mjuka metoder, för att visa att det går också minst lika bra.

Blandrastik, som tillhör Eva Bodfäldt fan-club.

Jag vet att bl.a. Gokväll försökt ta in några mjuka-metoder-tränare, men det fungerade inte alls och de tog in Barbro istället.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 395
Senast: mmbot
·
Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen...
2
Svar
37
· Visningar
6 886
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: cambodia
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka