Svenska regler vs. Internationella regler!

Sorbe

Trådstartare
Nån som kan berätta vad det är för skillnad.

Internationella:
Vad jag kan komma på så är det ju krav på att ryttarna ska hoppa i kavaj och att hästen får vistas på tävlingsplatsen i bara grimma.
Även att man får vinkla spöt.

Sen idag när jag satt och kollade på en hoppning som jag har inspelad så är det en kille som hoppar med dressyrspö.

Sv: Svenska regler vs. Internationella regler!

Märker nu att jag inte har skrivit klart inlägget! :rofl:

Det jag menade är att jag såg en kille som hoppade med dressyrspö, alltså är även det tillåtet?!

Sv: Svenska regler vs. Internationella regler!

I Tyskland så rider du dressyrtävling på lägre nivå med 2 ryttare på banan samtidigt. Du rider också med spö.

Det finns ingen veterinärbesiktning.

Inte heller några regler om hur många som får finnas på framhoppning/framridning. Vilket är riktigt smidigt då man när man åker kan ta med sig ett gäng unghästar och rida dem på tävlingsplatsen och hoppa några språng även om de inte ska tävlas. Givetvis inte mitt i en klass, men när det är lugnt. Samma sak om dressyrhästen var spänd på lördagen när du tävlade, då åker man bara dit på söndagen och rider igenom den på plats en gång till.

På alla sätt är tyska systemet bättre upplagd för unghästar.

Sen går oftast både dressyr och hoppning på samma tävlingsplats, från lägsta klass till högsta. Vilket gör att familjer enkelt kan åka på samma tävling, unghästar kan åka på samma tävling som de äldre osv.

Inte som här där ALLT går var för sig.

/C

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 120
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 846
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Western Svensk Reining är som säkert de flesta vet medlem i SvRf från och med 2016. Vad detta innebär för svensk reining återstår att se...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
32 125
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025