Svenska Mästerskapen 2009

Sv: Svenska Mästerskapen 2009

Vilket jävla tjat :P
Var glada för att ni får se ekipaget istället. Det är vackert!

Jaja, jag har inte koll på det där ;) Jag tycker inte i varje fall det var rätt att låta ryttare som inte var svenska medborgare tävla på sm 2007 :p

Vara med får dem ju, tävla, ja utom tävlan och så har de väl varit i en herrans massa år.

De fick ändå en bedömning, som också var högre än många andras! Men nu struntar vi i det!

Jag tycker bara att det är kul att de är med och att vi får se ett så fint ekipage! :love: Kanske kan det vara lite av ett dragplåster också? Vi vill ju att fler ska upptäcka våran ridsport!
Och jag tror inte att Tóti blir speciellt ledsen om han inte får kalla sig Svensk Mästare trots att han presterar de bästa resultaten...

Så, färdigdiskuterat? :)

/Anna

fast jag menade inte att Toti skulle bli ledsen. Inte att någon skulle bli ledsen överhuvudtaget. Men kanske att det skulle kännas lite surt att vinna men ändå inte göra bäst ifrån sig. Bara så jag tänkte!

Men absolut tycker även jag att det ska bli kul att se Toti och Kraftur, har sett dem några ggr förut. Ett otroligt fint ekipage! (dock tror jag inte dem lockar många, för vem f*n har satt biljettpriserna? :crazy:

Slutdiskuterat ;)

Petar in en liten extra kommentar bara; x) Jag har aldrig sett dem, så jag tycker att det ska bli kul att göra det. :)

Håller med dig om biljettpriserna, som tur var så behöver jag inte betala. Inte för att inte anmälningsavgiften kostade något enormt.

Jaha, nu förstår jag :idea:

Vad kostar biljetterna då? Eller.. det vill jag kanske inte veta :crazy: Som tur är går jag och mamsen in gratis, men någon ryttarfest har vi inte råd med! över 300 spänn för middagen på Westerkvarn.

/Anna

Och jag längtar efter att se Tóti och Kraftur live hur de än löser tävlingsbiten så det så :p

Hoppas inte Tóti läser denna tråden och får värsta prestationsångesten nu haha!

Hm.. Tidigare år har väl medborgare från andra länder startat och kommit placerade, enda är väl att de inte kan bli Svenska mästare?

Eller har jag fel?

En i mitt stall kom tvåa efter en norska. Norskan vann klassen, men biev inte svensk mästare. Fast det kanske har ändrats sedan dess..

Japp, SIF har haft hästar som förstapris på lotterier. Vinsten från lotteriet skulle sponsra landslaget under VM-åren. Jag känner till 2 av dessa hästar. (och nu ska jag läsa hela tråden, ifall detta redan har kommit fram)..:D

Dom behöver väl inte ha någon prestationsångest ;)
Vi var några som såg dom som pausunderhållning på Strömsholm...

6220_1175987234127_1061489128_537639_2226948_n.jpg

6220_1175987314129_1061489128_537641_1276584_n.jpg

:love:

Och så måste det väl vara kul för honom att få tävla Kraftur igen (jag antar att det inte blir så ofta eftersom Kraftur bor i Sverige och Tóti på Island).
Det skulle iallafall jag tycka om jag var tvungen att skiljas från min häst...

/Anna

Hm.. Tidigare år har väl medborgare från andra länder startat och kommit placerade, enda är väl att de inte kan bli Svenska mästare?

Eller har jag fel?

En i mitt stall kom tvåa efter en norska. Norskan vann klassen, men biev inte svensk mästare. Fast det kanske har ändrats sedan dess..

Det är fortvarande så, jag är inte heller svensk medborgare med har placering från SM. Man kan vina hela mästerskapen men få inte titeln Svenskmästare.

Skilnaden så alla vet är att Toti inte är kvalat som alla andra få göra, även de som inte är svenska medborgare, och därför tävla han utom tävlan.
Han kan inte få någon placering eller vinna då har inte är kvalificerat för tävlingen.

*kl*
Jag ska dit torsdag-fredag iaf, ska bli superkul då min kompis ska vara med och tävla sin fina hingst Veigar :love:
Jag ska ta med stooooora fina kameran så jag lägger nog också ut lite bilder sen. Kommer de vidare till final går jag lördag-söndag också och plåtar.

Blir det något bukefalos-hörn på läktaren tro?

Vad händer på torsdag och fredag kväll? Nått kul?

KL.

Jag och Mamma har skift 16-22 på onsdag och sen sitter jag domarsekreterare hela torsdagen och fredagen, är dock ledig på lördag fm och kommer nog fota då och kanske ta mig en tripp till Kolbeinn's dräktiga valacker ;):)

Dräktiga valackar vare ja! Haha, en har dessutom... fjollskor :eek: :D

Åh det ska bli kuuuul!! Älskar SM, framförallt att köpa.. TRÄNS! :D
(Har bara 11 nu..)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 416
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka