Svenska Mästerskapen 2009

Sv: Svenska Mästerskapen 2009

Vi skall åka upp o titta på lördagen o söndagen! Fast jag vet inte vem jag skall rösta på, jag vill ju se dem först -inte bara rösta på nån kändis för att jag läst namnet förr typ.

Vi fick dock inget boende i strömsholm, så vi skall sova på hotell i sthlm... Mycket bilkörning den helgen....

Har de slutat med häst som förstapris i lotteriet?

Inte har väl SIF haft häst som 1a pris i lotterier???
Jag känner en lotterihäst, men det var väl inte i samband med SM?

Jovisst har de haft flera lotterihästar, men det var väl länge sedan då kanske... Jag har ju inte varit med i SIF ett tag så tänkte kanske de fortsatt med det...

Men då är det inte så längre iaf :)

Ja, det är väl bara jag, Åsa och Josefine som är med från Värmland, så vi får ligga i och visa vad vi kan! :laugh:
Det är bra Caroline, heja på så blir jag glad!

Kolbeinn: Nej, tar hem det gör jag inte x) Som sagt, jag hoppas på att klara vet.besiktningen, då är jag ju liksom med och rider, och det var ju målet :)
Men tack för en liten självförtroendekick, den satt fint!

Vad tycker ni ska bli roligast då? Festerna? Finalerna? Clinicen med Ia och Denni? Kan vara lite intressant att höra vad som är största sevärdheten liksom.
Personligen ser jag fram emot T1-finalerna och Clinicen med Ia och Denni (Denni är typ min rididol, han är så duktig!).
Men några fester blir det inte för mig :( Vi är tre pers från familjen så det blir för dyrt att gå på festen på Westerkvarn, och på lördag ska vi ha eget mys i lägenheten (iofs kul det med), men vi ses på smyginvigningen och after riden på torsdag ;)

/Anna

Jag kommer jobba på SM i PR-tältet, tyvärr blir det bara fredagen, så en blixtvisit med andra ord....men lite atmosfär hinner man väl insupa. Kom förbi och säg hej!

Finns det inga lediga hotell i Västerås? Det låter långt att åka till Stockholm varje dag.

Betyder det att han inte kommer kunna gå till final?
Om man bara skall dit på söndagen så vore det ju himla kul att få se de live...

(Tóti är min stora idol :love: )

Det är ju kul att man kan rösta.
Jag hittar dock inte några startlistor hur jag än letar!! :confused:

Var finns de?

Jag kanske skulle skaffa bättre glasögon :o

Jag skall tyvärr inte rösta, men om jag gjort det så skulle jag röstat på Gummi och Sproti :D! Gummi är en härlig person och Sproti är ju en helt otrolig häst :love:!!!

Just det! Med Hespa :d
Spännande!

Bangsi87 : Jag antar att det är som när Unn och Helena vann för några år sedan (om det var 2007...?), alltså att de tävlar som vanligt, kan rida final och så, men att de bara inte får kalla sig Svenska mästare om de vinner.

/Anna

Gå in på SIFs hemsida, klicka dig till SMs hemsida och kolla på tävling/ryttarinfo (tror att det står så). Där finns startlistor i alla grenar :)

/Anna

Han är helt enkelt inte kvalad, men får av någon anledning vara med ändå.

Nej, jag har sett alla resultaten från förra hösten och i vår som är från SM-Kval tävlingar och där finns han inte med, Det är möjligt att jag kan ha missat det men jag tror inte att jag har det. Annars skulle han ju vart med på själva tävlingen, för det ska de ju få om man är kvalad även om man inte är svensk medborgare, bara att man inte kan bli svensk mästare?

Citat från klotterplanket På Sm hemsidan:

"Att Kraftur med Thórarinn Eymundsson vill vara med på vårt SM är vi stolta och glada över.

Att kunna presentera och visa upp ett världsmästarekipage, även om det inte råkar vara svenskt, bidrar naturligtvis till att öka uppmärksamheten och intresset för SM och för vår sport.

Thórarinn och Kraftur är med utom tävlan. De inkräktar inte på våra svenska prestationer och på eventuell finalplats.

De förhöjer bara värdet av vårt kommande SM ytterligare.

Mvh/Gunnar"

KL

Jag tycker faktiskt det är dåligt att han får vara med och tävla. Visst, kanske bra reklam. Men hur kul är det att bli svensk mästare men komma tvåa? Har för mig att Helena vann 2007 (?) med nästan en hel siffra över tvåan, är det så kul? :p

Jag menar ju inte att det är säkert att han vinner, men chanserna är ganska goda ;)

Nu är det ju Senior klass och jag tror inte de tar det lika hårt som många ungdomar kan göra. Sen är han ju faktist världsmästare + att om han nu skulle få bättre poäng så blir han ju ändå inte placerad över huvud taget Alltså blir man ju inte 2 och Svenskmästare i så fall. Eftersom han egentligen inte är med i själva tävlingen...

Okej, har ingen koll på om han kommer få rida final eller inte. Men Unn och Helena gjorde ju det i alla fall!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 416
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka