Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min farfar brukade säga att "om inte om hade varit hade katten rivit björnen" Eftersom han var en kärv skogsbonde som präntat i mig hårt hur farlig björnen var så kändes det ordspråket som väldigt mycket han.Vi har ju en sagotråd men jag skulle gärna vilja ha en citat, ordspråkstråd också.
Vilket är ditt favoritcitat/ favoritordspråk? Är du uppvuxen med något speciellt, älskar/hatar du något folk säger?Berätta!
"That's the cream on the mashed potatoes" är min sambos favorit, tillsammans med "there's no cow on the ice" och "you've planted your last potato"Jag är nog mest barnsligt förtjust i sådana som låter helt obegripliga om man direktöversätter dem till engelska.
"Nu har du skitit i i det blå skåpet"
"Den gubben gick inte."
"Ropa inte hej förrän du är över ån."
Alla sådana varianter.![]()
Högmod går före fallVi har ju en sagotråd men jag skulle gärna vilja ha en citat, ordspråkstråd också.
Vilket är ditt favoritcitat/ favoritordspråk? Är du uppvuxen med något speciellt, älskar/hatar du något folk säger?Berätta!
Egna citat är nästan de bästa, ligger så mycket klokskap bakomMörkret kan sluka upp en, som sommaren med vårblommorna.
Ge Pengar är lätt, Ge tid är svårt. -T. Tranåker