För att föra tillbaka samtalet lite mer till Sverige, även om det delvis rör Israel/Palestina. Till att börja med vill jag säga att det såklart finns antisemitism även hos vänstern, men jag tycker att det är ganska ohederligt när SDs Mattias Karlsson med sin tankesmedja släpper en "rapport" om vänsterns antisemitism. Det är klart det kan granskas, men alltså, när det sker med anknytningar till ett parti som GRUNDADES AV NAZISTER ger det bitter smak. Den är dessutom dåligt gjord. Visst, vi vet idag att SD uppvaktat Israel, inte så konstigt egentligen - ledande partierna är ganska högerextrema och de har en del liknande åsikter. Mottagandet är ändå ljummet, just för att de vet om SDs bakgrund. Och det är inte så oerhört länge sedan Björn Söder uttalat sig om att judar inte är svenskar. Jag tror helt enkelt inte att omsorgen för judar är genuin, den är mest praktisk för att kunna trycka till både muslimer och personer med vänsteråsikter... sedan bör man kanske inte glömma att NMR dykt upp på demonstrationer för Palestina.
Vidare så verkar det poppis att få det till att Hitler nog var mer vänster än höger, och Jordan B Peterson hävdar att ingen på riktigt studerat det förut (
), ja allt fler som identifierar sig som väldigt höger verkar vilja befästa att det var vänstern som var
de riktiga nazisterna.