Ja, jag försvarar honom. Precis innan Cederholm frågade om Riazat tog avstånd till Hamas etc, som föranledde svaret från honom som jag citerade i sin helhet så sa han: "Vänsterpartiet har alltid tagit avstånd från brott mot mänskliga rättigheter och terrororganisationer. Det kommer vi att fortsätta att göra, och du har också hört det från talarstolen minst fyra gånger av olika representanter från Vänsterpartiet i dag." som svar på samma fråga... så jag har förståelse för att han blev frustrerad och kände att budskapet inte gick in, speciellt om man har i åtanke att han, tillskillnad från Cederfelt flytt liknande förtryck.Det jag reagerade starkast på är det där "hyttande" med fingret och "SÅ SÄTT DIG NER" sen bara gå där ifrån. Det inte för det råkade var en vänsterpartist. Jag hade blivit lika illa till mods från vilket parti den här typen av utåtriktad frustration än kommit från. Ibland finns det en stark poäng i att svara kort och klart och direkt.......tex. i detta fall. Du verkar försvara honom - tycker du ochså att den direkta frågan är så pass komplicerat svår att svara? Att det liksom krävs så mycket snack. (För att ändå inte riktigt ha svarat på den direkta frågan?)
Sedan hör det väl snarare till att man kommer med en utläggning i sina svar, och inte bara svarar kort.