Fast han var tydlig, först påpekade han att V tagit avstånd från dagen då attacken skedde, och att representanter från vänsterpartiet redan tagit avstånd minst fyra gånger just den här debatten. Och när Cederfelt ändå vägrar ta in informationen, och frågar ytterligare en gång till om han tar avstånd från Hamas som han ger det här, något frustrerande svaret:
"Fru talman! Det här blir väldigt märkligt.
Margareta Cederfelt! Jag är född och uppvuxen i ett land där grupper likt Hamas brutalt torterar och fängslar kvinnor och män och dödar barn. Jag har flytt från det landet, och jag kämpar mot dessa typer av grupper. Att ens gå upp och ställa frågan om jag tar avstånd från en sådan grupp som Hamas, som är som den iranska regimen för mig, visar vad Margareta Cederfelt och hennes parti går för.
Tar Margareta Cederfelt avstånd från alla de extrema högergrupper som ni samarbetar med runt om i Europa? Tar du avstånd från det som den israeliska regeringen har gjort mot tusentals barn i Palestina de senaste veckorna? Tar Margareta Cederfelt avstånd från alla de brott som högern och högerns vänner har begått mot civilbefolkningarna i de olagliga invasioner som ni har stöttat runt om i olika länder?
Till skillnad från mig, som tar avstånd från Hamas och de organisationerna, har du aldrig någonsin tagit avstånd från de grupperna. Så sätt dig ned!"