Läs här!Hur vet man att det var vita eller svarta pengar? Kan någon hjälpa mig forska i det här, tro?
eller hur vet man generellt att det är vitt eller svart?
Skatteverket
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läs här!Hur vet man att det var vita eller svarta pengar? Kan någon hjälpa mig forska i det här, tro?
eller hur vet man generellt att det är vitt eller svart?
Tack!
Tänk också på det här med att arbetsgivaren ska ha försäkring för dig när du jobbar.Tack!
enl organisationsnummer så går det till tandläkarfirman som ju är en helt annan typ av firma. Den är godkänd för moms och arbetsgivaravgifter osv osv osv men jag hade ju inget med det att göra utan just hästar som de verkar ha på sidan om? Nån form av verksamhet. Men hittar inget om just DET när jag söker på det och försöker forska, då kommer bara den där tandläkarfirman upp som juridiskt namn och jag vet inte allt. Känns så fuffens.. hon påstod att det var två olika företag men hästarna ägs av tandläkarfirman och jag hittar inget när jag söker på ”hästföretaget”.
Ska aldrig mer jobba utan att få skriva avtal INNAN iallafall.
Det kanske är en concern med tandläkarfirman som moderbolag.Tack!
enl organisationsnummer så går det till tandläkarfirman som ju är en helt annan typ av firma. Den är godkänd för moms och arbetsgivaravgifter osv osv osv men jag hade ju inget med det att göra utan just hästar som de verkar ha på sidan om? Nån form av verksamhet. Men hittar inget om just DET när jag söker på det och försöker forska, då kommer bara den där tandläkarfirman upp som juridiskt namn och jag vet inte allt. Känns så fuffens.. hon påstod att det var två olika företag men hästarna ägs av tandläkarfirman och jag hittar inget när jag söker på ”hästföretaget”.
Ska aldrig mer jobba utan att få skriva avtal INNAN iallafall.
TS jobbade under juli och den lönen behöver inte vara inrapporterad fören 17 aug…Din arbetsgivare ska lämna arbetsgivardeklaration varje månad, så du bör kunna ringa Skatteverket och kolla alt. Logga in på skatteverket.se med bank ID och kolla lämnade kontrolluppgifter![]()
TS jobbade under juli och den lönen behöver inte vara inrapporterad fören 17 aug…
Även om det var några dagar?TS jobbade under juli och den lönen behöver inte vara inrapporterad fören 17 aug…
ALL inkomst ska rapporteras även om det finns beloppsgränser som gör att arbetsgivaravgift och skatt inte ska erläggas/dras.Även om det var några dagar?
Även om det var några dagar?
Ts har fått betalning genom Swish.Jag är själv arbetsgivare och har mångårig erfarenhet inom lön.
Har inte läst tråden men tänker att TS i något skede måste ha fått tala om vilken skattetabell som ska gälla, alternativt ha lämnat blankett om skattebefrielse till arbetsgivaren. Avdragen skatt ska sedan framgå av lönespecifikationen.
Om lönen avser juli och utbetalas i augusti så bör lönespecen komma i samband med själva utbetalningen.
Svarar alla
själva lönen har jag fått från dem dagarna i juli, genom swish. Eftersom jag lämnade självmant och genom lite drama så tvivlar jag på att jag kommer få betalt för dem få dagarna jag jobbat nu i augusti. Supertråkigt men en lärdom det med.
allt kändes så oseriöst.. vid veterinärbesiktning då långväga köpare inte var med så böjde inte veterinären hästarna, utan det gjorde mannen i paret som ägde hästarna och dem jag då jobbade för. Sen fick paret i uppgift att ge intravenös injektion (vaccin) jag är lärd att enbart veterinärer får ge injektion i blodet, så jag fick redan då dåliga vibbar. (Det var under min sk ”provanställning” några dagar där i juli. Fick betalt direkt när dagarna var över via swish)
Dem tog ju emot den uppgiften och verkade känna veterinären bra, så verkar som ett sånt där ”kompis-fall” om ni förstår vad jag menar. 3 hästar gick igenom utan minsta anmärkning. En av hästarna skrittade flera steg efter ”böjprov”, typ 3 travsteg och så var hästen frikänd från nån reaktion.
Ts har fått betalning genom Swish.
Fel av mig, den ges ju i muskeln, borde jag veta efter att ha blivit vaccinerad ju! Var kanske inte vaccination det gällde, men det var en intravenös injektion veterinären sa åt paret att ge, hon hade bråttom iväg så hon visade lite fort vart de skulle spruta och så åkte hon iväg efter att besiktningarna var genomförda.En vaccination är inte intravenös.
Ja jag frågade paret om det men de verkade ganska lost.Allright. Då borde det ändå finnas en lönespec.
Antar att dom du swishar till får en lönespec?Alltså jag swishar också lön ibland, det ser jag inte som något konstigt i sig. Har man inte samma bank tar det ju en dag för pengarna och får man brådis (t ex när man kommer på att personalen kanske vill ha lön innan midsommar) är det swish som gäller.