Svårt val...eller?

landsbygdsbo

Trådstartare
Nu verkar det som om pöbeln lyckats igen.
Åkesson ställer in ett aviserat tal pga av gatans parlament förvägrar honom de rättigheter de säger sig försvara.

Inget är egentligen enklare än demokrati...eller svårare för vissa.

Vart detta leder?

Förmodligen åt diametralt motsatt håll, motsatt det vad detta gatans parlament säger sig kämpa för.

För skulle SD; anhängarna agera på samma sätt när V har sina möten, ja då får polisen det jobbigt och vårt öppna demokratisk samhälle får en mörk framtid.

För oss är det bara att välja...förkasta pöbelparlamentet, både det röda och det bruna

Eller sälla oss till packet

Nu verkar det som om pöbeln lyckats igen.
Åkesson ställer in ett aviserat tal pga av gatans parlament förvägrar honom de rättigheter de säger sig försvara.

Inget är egentligen enklare än demokrati...eller svårare för vissa.

Vart detta leder?

Förmodligen åt diametralt motsatt håll, motsatt det vad detta gatans parlament säger sig kämpa för.

För skulle SD; anhängarna agera på samma sätt när V har sina möten, ja då får polisen det jobbigt och vårt öppna demokratisk samhälle får en mörk framtid.

För oss är det bara att välja...förkasta pöbelparlamentet, både det röda och det bruna

Eller sälla oss till packet

Ja helt fel sätt att ta avstånd från SD.

Det här är en bättre variant: http://nyheter24.se/nyheter/politik/768597-st-petris-elever-i-protest-mot-sd-vande-dem-ryggen

Ja helt fel sätt att ta avstånd från SD.

Det här är en bättre variant: http://nyheter24.se/nyheter/politik/768597-st-petris-elever-i-protest-mot-sd-vande-dem-ryggen
Absolut, de som ansluter sig reser sig tyst upp och vänder podiet ryggen...

Men det kan ju inte de andra partierna göra, de måste ju ta debatten och med fakta och sakliga argument visa vem som har rätt i sakfrågorna.
Säger SD att den svenska integreringspolitiken har misslyckats, och bevisar detta med fakta så håller det inte att anklaga dem för rasism. Man måste finna lösningar istället.
Räknar SD kapitalt fel så ska naturligtvis det påpekas och de rätta siffrorna redovisas etc etc...

Håller med er. Jag tror det kan ha motsatt effekt. Och yttrandefriheten gäller alla. Vill man inte höra vad de säger så går man inte dit. Jag tror att det skulle ha större effekt om SD möttes av ett folktomt torg (ev 20 inbitna skinheads). Risken är väl, tror jag, att folk börjar "tycka synd om" SD och röstar på dem "bara för att". (vilket är helt sjukt, men har jag hört dessa resonemang.)
Och det är viktigt att möta dem i debatt istället för att stänga dem ute.

Nu har ju Jonas Sjöstedt tagit sitt ansvar.

"Om man går över en gräns där man stoppar andra partier att hålla ett möte då går man för långt, säger Jonas Sjöstedt (V) till SVT Nyheter"

Starkt gjort måste jag säga.

Skall bli intressant hur de fagra orden omvandlas i lika fagra handlingar.

Som jämförelse kan väl sägas att SD framför ord med liknande betydelse
Man har sparkat ut hetsporrar från sitt parti
och det under hårda interna protester...känns spelet igen?

Håller med er. Jag tror det kan ha motsatt effekt. Och yttrandefriheten gäller alla. Vill man inte höra vad de säger så går man inte dit. Jag tror att det skulle ha större effekt om SD möttes av ett folktomt torg (ev 20 inbitna skinheads). Risken är väl, tror jag, att folk börjar "tycka synd om" SD och röstar på dem "bara för att". (vilket är helt sjukt, men har jag hört dessa resonemang.)
Och det är viktigt att möta dem i debatt istället för att stänga dem ute.
"Att ta striden" betyder just det i en demokrati.
Att komma med sakliga väl pålästa argument sänker de schablonmässiga ramsorna som många SD-debattörer håller sig med.

Säger SD att den svenska integreringspolitiken har misslyckats, och bevisar detta med fakta så håller det inte att anklaga dem för rasism. Man måste finna lösningar istället.
Övriga partier TROR dom kan lura hela svenska folket med att säga goda saker om den svenska integreringspolitiken hela tiden. Därför kommer SD att gå ännu mer framåt i kommande val. Och det bevisar att övriga partier har FEL. Samtidigt vet ju alla i de övriga partierna att svenska integreringspolitiken på vissa punkter inte fungerar men det vill dom ju inte erkänna. Å då får man skylla sig själv när man skänker bort röster o mantat till SD. Så på så sätt är det bra att SD finns så att det bevisar för övriga partier att dom inte kommer undan problemen för då är SD där och påminner dom

Jag tillhör också dem som tror det här får motsatt effekt och att den utfrysning som bedrivs mot SD gör att de får ännu fler anhängare. I Sverige är det åsiktsfrihet, men bara så länge man har de rätta åsikterna... Sedan håller jag med Gammeln för en gångs skull också. Att det är något fel på integrationspolitiken, annars hade inte SD varit så stora som de tyvärr har blivit.

Övriga partier TROR dom kan lura hela svenska folket med att säga goda saker om den svenska integreringspolitiken hela tiden. Därför kommer SD att gå ännu mer framåt i kommande val. Och det bevisar att övriga partier har FEL. Samtidigt vet ju alla i de övriga partierna att svenska integreringspolitiken på vissa punkter inte fungerar men det vill dom ju inte erkänna. Å då får man skylla sig själv när man skänker bort röster o mantat till SD. Så på så sätt är det bra att SD finns så att det bevisar för övriga partier att dom inte kommer undan problemen för då är SD där och påminner dom

Så de 6% som röstade på SD har rätt och de övriga 94% har fel?

Absolut inte, men att så pass många väljer att rösta på ett parti med en så pass stark fråga säger definitivt att något är fel. 6% gjorde att de kom in i riksdagen, förmodligen mycket på grund av en enda fråga.

Orsaken till att bla SaP inte vill ta i integreringsproblematiken är bla att man av ideologiska skäl inte kan acceptera att låglönetröskeln sänks till den nivå där outbildad arbetskraft lättare finner jobb. Vilket är grundorsaken till att andelen arbetslösa invandrare är högst i västvärlden....

Nej! Men det lutar istället åt att båda har fel.
En integration försvåras av de spärrar vi har inbygda i vår a avtal o lagstiftning gällande anställningar vilket leder till den kostsamma höga arbetslösheten hos vissa invandrargrupper.

Personligen anser jag att vi ska lätta upp möjligheterna för invandring gällande gruppen anhöriga. Fri invandring under förutsättning att det finns en juridisk person som kan ställa upp med trovärdig försörjning via eget arbete och egen bostad. Har jag inte jobb o bostad som jag betalar för via egna inkomster inte bidrag så får jag inte plocka hem fastrar o mostrar...

Enligt polisen var inte SD hindrade från att prata, däremot ansåg herr SD att han var det. I sann SD gnällanda, "alla andra är dumma, vi är jättesnäääälla" NOT.

Oavsett vilket, grupper hade församlats för att störa ett legitimt möte.
Och med tanke på hur den reella hotbilden mot förtroendevalda sd-politiker ser ut så är det förståeligt att han avstod.
Oavsett vad man anser om SD så är det tragiskt att vi i Sverige nu sjunker ner till den morast av intolerans som man historiskt sett uppvisat i de gamla öststaterna.

Om man går till ett möte och inte delar talarnas åsikter så går man därifrån.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/fel-att-stoppa-sd-mote

Till och med V :s partiledare är enig med mig i min kritik, synd bara att hans snorungar inte accepterar demokratiska spelregler.....

Senast ändrad:
Jag vet faktiskt inte. Men det jag vet är att intergration är ju inget nytt. Vi har ju haft det i många 100 år och ingen parti typ SD har ju funnits förr så varför finns SD i riksdagen på 2000 talet. Något måste ju ha gått överstyr. Om nu 94% är så irriterade o rädda för SD så borde det väl vara en baggis att stifta en lag som förbjuder sånna partier som har SD åsikter om det nu är så fruktansvärt. Då mår ju väljarna bra igen och kan lägga sin energi på viktigare problem som landet måste lösa

Jag vet faktiskt inte. Men det jag vet är att intergration är ju inget nytt. Vi har ju haft det i många 100 år och ingen parti typ SD har ju funnits förr så varför finns SD i riksdagen på 2000 talet. Något måste ju ha gått överstyr. Om nu 94% är så irriterade o rädda för SD så borde det väl vara en baggis att stifta en lag som förbjuder sånna partier som har SD åsikter om det nu är så fruktansvärt. Då mår ju väljarna bra igen och kan lägga sin energi på viktigare problem som landet måste lösa

Det är väl rätt svårt att stifta en lag mot ett parti och åsikter som verkar inom de spelregler som alla riksdagspartier gör.

skulle lagen förbjuda all opposition eller hur skulle det funka?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka