malacogott
Trådstartare
jag undrar om det är någon som fått ont i ryggen av att rida i westernsadel då de flesta sluttar så man sitter i uppförsbacke. jag tycker det är svårt att sitta rak i ryggen. någon mer som upplevt samma sak?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag undrar om det är någon som fått ont i ryggen av att rida i westernsadel då de flesta sluttar så man sitter i uppförsbacke. jag tycker det är svårt att sitta rak i ryggen. någon mer som upplevt samma sak?
Det är rätt vanligt, många w- sadlar är till för cutting, reining e.t.c. och har säte som möjliggör att man får extra stöd från cantle (bakvalvet).jag undrar om det är någon som fått ont i ryggen av att rida i westernsadel då de flesta sluttar så man sitter i uppförsbacke. jag tycker det är svårt att sitta rak i ryggen. någon mer som upplevt samma sak?
Sadeln har for hög Rise (valv) for kvinnor, jag tro en Cutting Saddle som är lite mer plätt sitt skulle känna bättre.jag undrar om det är någon som fått ont i ryggen av att rida i westernsadel då de flesta sluttar så man sitter i uppförsbacke. jag tycker det är svårt att sitta rak i ryggen. någon mer som upplevt samma sak?